گزارش سئول از قحطی در کره شمالی؛ «کیم جونگ اون خواستار مراقبت از هر دانه برنج شد»

شالیزاری در کره‌شمالی
شالیزاری در کره‌شمالی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روزنامه حکومتی در کره شمالی طی هفته جاری به تبلیغ گوشت قوی سیاه روی آورد. این روزنامه نوشت که گوشت قوی سیاه «لذیذ» است و اثر «شفابخشی» دارد.

آگهی

سازمان اطلاعاتی کره جنوبی روز پنجشنبه در جلسه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد نمایندگان پارلمان این کشور را از وضعیت اقتصادی کره شمالی آگاه کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که سازمان اطلاعاتی کره جنوبی درباره قحطی در همسایه شمالی این کشور به نمایندگان گزارش داده که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور مراقبت از «هر دانه برنج» در این کشور را صادر کرده است. بنا به همین گزارش رهبر کره شمالی همچنین خواستار تمرکز بر کشاورزی و تلاش همه‌جانبه برای مقابله با قحطی شده است.

مشکلات دولت کره شمالی در تامین آذوقه مردم سابقه‌ای طولانی دارد. اقتصاد این کشور به دلیل تحریم‌های بین‌المللی تحت فشار قرار دارد و همه‌گیری ویروس کرونا نیز اکنون منجر به بسته شدن مرزهای کره شمالی برای مدتی بی سابقه شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال رویترز به نقل از نمایندگان پارلمان کره جنوبی گزارش داده که سازمان اطلاعاتی این کشور بر این باور است که کره شمالی درصدد بازگشایی مرز با روسیه و چین طی ماههای آینده است.

بنا به همین گزارش ارزیابی کارشناسان اطلاعاتی کره جنوبی نشان می‌دهد که برداشت محصولات کشاورزی در کره شمالی امسال بهتر از سال گذشته بوده است.

کیم جونگ اون پیش از این با پذیرش وضعیت «سخت» تامین آذوقه مردم از شهروندان بابت مصائبی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید تحمل کنند عذرخواهی کرده بود. کره شمالی تاکنون شناسایی حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را به طور رسمی تائید نکرده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد می‌گویند که کره شمالی اخیرا اجازه ورود کمک‌ها به این کشور را داده است. داده‌های تجاری چین نیز از افزایش اندک حجم مبادلات با کره شمالی حکایت دارد.

از سوی دیگر یک روزنامه حکومتی در کره شمالی طی هفته جاری به تبلیغ گوشت قوی سیاه روی آورد. این روزنامه نوشت که گوشت قوی سیاه «لذیذ» است و اثر «شفابخشی» دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفت کشور از کره شمالی خواستند افرادی را که ربوده است به کشورهایشان بازگرداند

کره شمالی دست‌کم هفت نفر را به دلیل تماشای موسیقی‌های «کی پاپ» اعدام کرده است

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد