تعطیلات اروپایی‌ها؛ چند درصد شهروندان توان سفر یک هفته‌ای را ندارند؟

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود اینکه با گسترش حمل و نقل و سهولت انتقال بین نقاط مختلف، دسترسی به تعطیلات و مسافرت در اتحادیه اروپا در یک دهه گذشته افزایش یافته است، اما حدود ۲۸ درصد شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند از یک تعطیلات یک هفته‌ای در خارج از خانه خود بهره‌مند شوند.

آگهی

نتایج یک تحقیق که از سوی کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از کارکنان کم درآمد اروپا نمی‌توانند حتی یک تعطیلات یک هفته‌ای را خارج از خانه بگذرانند.

این تحقیق که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده همچنین می‌گوید با وجود اینکه با گسترش حمل و نقل و سهولت انتقال بین نقاط مختلف، دسترسی به تعطیلات و مسافرت در اتحادیه اروپا در یک دهه گذشته افزایش یافته است، اما حدود ۲۸ درصد شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند از یک تعطیلات یک هفته‌ای در خارج از خانه خود بهره‌مند شوند.

در این میان ایتالیایی‌ها بیش از دیگران در این دسته قرار می‌گیرند. حدود ۷ میلیون ایتالیایی، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار اسپانیایی، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار آلمانی، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار فرانسوی و همچنین ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لهستانی در این مجموعه تعریف می‌شوند.

با این حال یونان دارای بالاترین نسبت افراد در معرض خط فقر است و حدود ۸۹ درصد از مردم این کشور به هیچ وجه نمی‌توانند به تعطیلات بروند. این آمار در کشور رومانی ۸۶.۸ درصد، در کرواسی ۸۴.۷ درصد، در قبرس ۷۹.۲ درصد و در اسلواکی ۷۶.۱ درصد است.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می‌دهد نابرابری در دسترسی به تعطیلات در کشورهای اروپایی طی دهه گذشته افزایش چشمگیری یافته است. به این ترتیب که بیشترین شکاف در دسترسی به تعطیلات بین دو گروه مختلف در کشورهای فرانسه، کرواسی، یونان، بلغارستان و جمهوری چک مشاهده می‌شود.

استر لینچ، معاون دبیر کل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا در این خصوص می‌گوید: «افزایش نابرابری در تعطیلات نشان می‌دهد که چگونه در یک دهه گذشته مزایای رشد اقتصادی به صورت ناعادلانه بین گروه‌های مختلف جوامع تقسیم شده است.»

وی همچنین با اشاره به اینکه حداقل دستمزد در اتحادیه اروپا باید افزایش یابد افزود: «این اقدام باید صورت گیرد تا اطمینان حاصل کنیم که دستمزد هیچ کارگری آنقدر پایین نیست که در فقر رها شود. برای این کار باید چانه‌زنی گسترده با صاحبان مشاغل صورت گیرد تا دستمزد منصفانه برای همه کارگران در نظر گرفته شود.»

اتحادیه‌های صنفی در حال حاضر در حال مذاکره با اعضای پارلمان اروپا هستند تا به توافقی در این خصوص دست یابند و افزایش حقوق در دستور کار قرار گیرد.

متوسط درآمد ناخالص ساعتی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸، به صورت میانگین ۱۳.۲ یورو بوده اما این عدد در کشورهای مختلف تفاوت‌های بسیاری داشته است. به این صورت که به عنوان مثال در دانمارک ساعتی ۲۷.۲ یورو و در اسلواکی تنها ۵.۶ یورو بوده است. همچنین بالاترین نسبت حقوق‌بگیران کم درآمد را می‌توان در لتونی، لیتوانی و استونی یافت؛ جایی که این این افراد بیش از ۲۰ درصد نیروی کار در این کشورها را تشکیل می‌دهند.

به گفته کمیسیون اروپا، بیش از یک پنجم از ۴۵۰ میلیون شهروند اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ در خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار داشته‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سال راه‌آهن و سفرهای ریلی اروپا؛ ۶۰ هزار بلیط رایگان برای جوانان

افراد موفق در تعطیلات آخر هفته چه کارهایی را انجام می‌دهند؟

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»