آزمایش دی ان ای؛ ابتکار تل‌آویو برای حل مشکل مدفوع رها شدۀ سگ‌ها در خیابان

 Photo
Photo Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی شهرداری تل آویو گفت: «ما متوجه شدیم که دو درصد از صاحبان ۴۰ هزار سگی که در این شهر حضور دارند، وظیفه خود در جمع آوری دفوع حیوانات را انجام نمی‌دهند و البته این نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از صاحبان سگ‌ها، شهروندانی قانونمند و خارق العاده هستند.»

آگهی

شهرداری تل آویو در اسرائیل برای شناسایی افرادی که بر خلاف مقررات، مدفوع سگهایشان را در خیابان‌ها رها کرده و جمع آوری نمی‌کنند به آزمایش دی‌ان‌ای رو آورده است.

بر این اساس صاحبان سگ‌ها باید از این به بعد هنگام تمدید مجوزهایشان، نمونه‌ای از دی‌ان‌ای حیواناتشان را نیز ارائه دهند تا پایگاهی از داده‌ها درباره این حیوانات خانگی توسط شهرداری ایجاد شود.

به این ترتیب کارکنان شهرداری می‌توانند به کمک داده‌های این پایگاه و با بررسی نمونه دی‌ان‌ای موجود در مدفوع‌های رها شده سگ‌ها در خیابان‌ها، هویت صاحبان آنها را شناسایی کنند.

تل آویو حدود ۴۰ هزار سگ دارد و به ادعای مقامات شهرداری، به ازای هر ۱۱ نفر یک نفر صاحب سگ است که یکی از بالاترین نسبت‌ها در جهان محسوب می‌شود.

آیین نامه استفاده از دی‌ان‌ای موجود در مدفوع سگها برای شناسایی صاحبان آنها، در اوایل هفته جاری در شورای شهر تصویب شد و اکنون در انتظار تصویب دولت است؛ مقامات شهر اطمینان دارند که دولت نیز با این طرح موافق خواهد بود.

ایتن شوارتز، سخنگوی شهرداری تل آویو در این باره گفت: «ما متوجه شدیم که دو درصد از صاحبان ۴۰ هزار سگی که در این شهر حضور دارند، وظیفه خود در جمع آوری دفوع حیوانات را انجام نمی‌دهند و البته این نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از صاحبان سگ‌ها، شهروندانی قانونمند و خارق العاده هستند.»

او افزود که پس از شناسایی صاحبان خاطی، جریمه‌ها بطور خودکار برای آنها فرستاده خواهد شد.

این طرح مورد استقبال ساکنان تل آویو نیز قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرد آمریکایی که به یک سگ ۵۰ ضربه چاقو زد ۱۰ سال زندانی می‌شود

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم