«نسل کشی فرهنگی»؛ کشف صدها گور کودکان بومی در غرب کانادا

AP
AP Copyright AFPNipawi Kakinoosit, from the Sucker Creek First Nations, raises his fist as he sings the American Indian Movement song below the steps outside the legislature in Victoria, British Columbia, Tuesday, June 8, 2021
Copyright AFPNipawi Kakinoosit, from the Sucker Creek First Nations, raises his fist as he sings the American Indian Movement song below the steps outside the legislature in Victoria, British Columbia, Tuesday, June 8, 2021
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس یافته‌های کمیسیون تحقیق که می‌گوید کانادا علیه جوامع بومی دست به «نسل کشی فرهنگی» زده است، بسیاری از این کودکان مورد بدرفتاری و سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند و بیش از ۴ هزار نفر از آنها در مدارس جانشان را از دست داده‌اند.

آگهی

رسانه‌های محلی در کانادا روز چهارشنبه از کشف صدها قبر بدون نام و نشان جدید در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌ روزی کاتولیک برای کودکان بومی در غرب کانادا خبر دادند.

حفاری‌ها در محوطه اطراف این مدرسه سابق در ماریوال در استان ساسکاچوان از اواخر ماه مه آغاز شده است. این تحقیقات به دنبال کشف بقایای اجساد ۲۱۵ دانش آموز در یک مدرسه بومی دیگر در کملوپس در بریتیش کلمبیا آغاز شده است که جامعه کانادا را در شوک فرو برد.

این یافته‌ها بار دیگر درخواست‌ها از پاپ و کلیسای کاتولیک برای عذرخواهی در ارتباط با سوء استفاده و خشونت علیه این کودکان را افزایش داده است.

کودکان بومی از سوی کلیسای کاتولیک به این نوع مدارس انتقال داده می شدند تا به زور جذب فرهنگ غالب شوند. فدراسیون ملت‌های بومی مستقل در بیانیه‌ای تعداد گورهای بی نام و نشان را مهمترین موضوع روز کانادا توصیف کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

پری بلگرادو رئیس مجمع ملل اول در واکنش گفته است: «این خبر به شدت غم انگیز است اما تعجب‌آور نیست. من از همه کانادایی‌ها می خواهم که در این زمان بسیار دشوار و احساسی در کنار ملل اول (ملل بومی) بایستند.»

پس از کشف گورهای دسته جمعی در کملوپس، حفاری ها در نزدیکی چندین مدرسه سابق برای کودکان بومی در سراسر کانادا و با کمک مقامات دولتی آغاز شده است.

مدرسه شبانه‌‌روزی ماریوال در شرق اسکاچوان بین سالهای ۱۸۹۹ تا ۱۹۹۷ و قبل از تخریب و جایگزینی با مدرسه جدید، میزبان کودکان بومی بوده است.

حدود ۱۵۰۰۰ کودک بومی آمریکایی، متیس و اینوئیت تا سال ۱۹۹۰ به اجبار به ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی در سراسر کانادا منتقل شدند، مدارسی که آنها را از خانواده، زبان و فرهنگ خود جدا می‌کرد تا این کودکان با فراموش کردن فرهنگ خود جذب فرهنگ مسلط کانادایی شوند.

بر اساس یافته‌های کمیسیون تحقیق که می‌گوید کانادا علیه جوامع بومی دست به «نسل کشی فرهنگی» زده است، بسیاری از این کودکان مورد بدرفتاری و سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند و بیش از ۴ هزار نفر از آنها در مدارس جانشان را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ معترضان بومی تندیس فاتح اسپانیایی در کلمبیا را پایین کشیدند

سرود ملی استرالیا به احترام بومیان اصلاح شد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد