کرونایی‌ترین کشورها؛ آغاز کمک‌های بین‌المللی به هند و رد واکسن روسی در برزیل

کادر درمان هند
کادر درمان هند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمک‌های بین‌المللی به هند برای مهار کرونا در این کشور از صبح روز سه شنبه آغاز شد و هم‌زمان برزیل، کشور دیگری که بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در جهان دارد با ورود واکسن روسی اسپوتنیک به این کشور مخالفت کرد.

آگهی

کمک‌های بین‌المللی به هند برای مهار کرونا در این کشور از صبح روز سه شنبه آغاز شد و هم‌زمان برزیل، کشور دیگری که بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در جهان دارد با ورود واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به این کشور مخالفت کرد.

هند در پی دو جهش ویروس کرونا، رکورد جهانی بیشترین ابتلا و مرگ را ثبت کرد.

اولین محموله کمک‌های پزشکی بریتانیا شامل ۱۰۰ دستگاه تنفس و ۹۵ کپسول اکسیژن روز سه شنبه در فرودگاه دهلی فرود آمد. سخنگوی وزارت خارجه هند در حساب کاربری خود در توئیتر از این کمک به عنوان یک نمونه همکاری بین‌المللی یاد کرد.

همچنین بر اساس گفته‌های مقام‌های بریتانیایی قرار است ۴۹۵ کپسول اکسیژن و ۱۲۰ دستگاه تنفس و ۲۰ دستگاه تنفس دستی در طول هفته به دهلی نو ارسال شوند.

از سوی دیگر فرانسه خبر داد که کمک‌های خود را به عنوان یک برنامه «همیاری» تا آخر هفته به هند ارسال می‌کند. سفیر فرانسه با تأیید این خبر گفت که در این کمک‌ها، دستگاه‌های تنفسی، دستگاه‌های تولید اکسیژن درمانی، اکسیژن برای کمک به ده‌ها هزار بیمار مبتلا به کرونا در هند پیش‌بینی شده است.

آمریکا نیز در پی گفتگوی تلفنی روز دوشنبه جو بایدن با نخست وزیر هند اعلام کرد که این کشور کمک‌های اضطراری خود را که شامل دستگاه‌های تولید واکسن، تجهیزات محافظتی، آزمایش های تشخیص سریع بیماری و تنفس است به هند می‌فرستد.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که به هند کمک خواهد کرد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز از کمک های اضطراری خبر داد.

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز روز دوشنبه از ارسال تجهیزات حیاتی از جمله هزاران کپسول اکسیژن به هند خبر داده بود.

کسب رکورد جهانی میزان ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن در هند در حالی است که بیمارستان های این کشور با کمبود اکسیژن مواجه بوده‌اند.

روز سه شنبه، این کشور رکورد جهانی ۳۲۳ هزار و ۱۴۴ نفر مبتلا به کرونا و ۲ هزار ۷۷۱مرگ ناشی از این بیماری را در یک روز ثبت کرد. به این ترتیب تقریباً هر ساعت، ۱۱۵ نفر در هند در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

با این حال کارشناسان می‌گویند کاهش آمار مبتلایان در هند چندان هم امیدوارکننده نیست چون این کشور با کمبود امکانات و نیروی کافی برای تست مواجه است و بنابراین شمار مبتلایان احتمالا بیشتر از آمار منتشر شده است.

هند اکنون با بیش از ۱۹۷هزار کشته، چهارمین کشور داغدیده کرونا جهان است، به گونه‌ای که در روزهای گذشته کوره‌های مخصوص سوزاندن اجساد با ظرفیت کامل در حال کار بودند.

شاهدان در دهلی نو گفته‌اند که راهروهای بیمارستان ها مملو از برانکارد است و از فوت شهروندان جلوی بیمارستان ها خبر می‌دهند.

اجازه ورود واکسنی را که تأیید نشده نمی‌دهیم

از سوی دیگر برزیل، دومین کشور داغدیده کرونا در جهان با ۳۹۱ هزار و ۹۳۶ مرگ ناشی از این بیماری، عصر روز سه شنبه اعلام کرد که مخالف ورود واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به این کشور است.

مقام‌های بهداشتی در برزیل گفته‌اند که اجازه نخواهند تا میلیون‌ها برزیلی از محصولاتی هنوز توسط آژانس های دارویی اتحادیه اروپا و آمریکا تأیید نشده‌اند، استفاده کنند.

پیشتر برخی ایالت‌ها در برزیل برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون، قراردادهایی را با روسیه برای دریافت واکسن «اسپوتنیک وی» امضا کرده بودند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سایه موج ویرانگر کرونا بر سیاست‌های انتخاباتی هند؛ سوء مدیریت به کمک رقیبان آمد

۱۵۰ میلیون مورد شناسایی‌شده از ابتلا به کرونا؛ هند و برزیل دو کانون همه‌گیری در جهان

«سونامی کووید-۱۹»؛ تقاضای هند از توییتر برای سانسور توییت‌های کرونایی