سایه موج ویرانگر کرونا بر سیاست‌های انتخاباتی هند؛ سوء مدیریت به کمک رقیبان آمد

واحد آزمایش تشخیص کرونا
واحد آزمایش تشخیص کرونا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با شیوع فاجعه‌بار ویروس کرونا در هند، رهبران ۱۳ حزب مخالف از دولت خواستند تا در کنار واکسیناسیون رایگان، از تأمین اکسیژن به اندازه کافی برای همه بیمارستان‌ها اطمینان حاصل کند

آگهی

همزمان با شیوع فاجعه‌بار ویروس کرونا در هند، رهبران ۱۳ حزب مخالف از دولت نارندرا مودی خواستند تا در کنار واکسیناسیون رایگان، از تأمین اکسیژن کافی برای همه بیمارستان‌ها اطمینان حاصل کند.

برخی مدیران بیمارستان‌ها نیز در دهلی نو در روزهای پایانی هفته گذشته تلاش کردند برای تأمین اکسیژن کافی بیماستان‌ها از دادگاه این شهر کمک بگیرند. از همین رو دادگاه عالی دهلی نو اعلام کرد که در صورت عدم تحویل اکسیژن اختصاص یافته به بیمارستان‌ها، مقام‌های دولتی تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

دولت نارندرا مودی در روزهای گذشته به دلیل نحوه مدیریت موج جدید کرونا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان نخست‌وزیر هند از ضعف سیستم بهداشتی و کمبود بودجه در این حوزه سخن می‌گویند.

برخی کارشناسان حوزه بهداشت از تجمعات گسترده انتخاباتی حزب «بهاراتیا جاناتا» و احزاب دیگر و برگزاری مراسم مذهبی هندوها در کرانه رود گنگ به عنوان عوامل تشدیدکننده موج جدید کرونا در هند سخن گفته‌اند. آن‌ها همچنین نقش جهش‌های جدید ویروس کرونا را در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا غیرقابل انکار می‌دانند.

حزب نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز یکشنبه در ایالت مهم «بنگال غربی»، یک شکست سخت انتخاباتی را متحمل شد و نتوانست رقیب پرقدرت خود را در این ایالت پشت سر بگذارد.

حزب نخست‌وزیر اگر چه توانست در ایالت شمال شرقی «آسام»، برتری خود را حفظ کند اما در دو ایالت جنوبی نیز این برتری را از دست داد.

برخی تحلیلگران معتقدند که نتایج انتخابات در چهار ایالت هند می‌تواند در کنار بیماری همه‌گیر کرونا، چالش‌های سخت انتخاباتی برای حزب آقای مودی به همراه داشته باشد. به گفته این گروه از تحلیلگران، وضعیت موجود می‌تواند موقعیت نخست‌وزیر را بطور جدی تضعیف کند.

هند روز دوشنبه از ابتلای ۳۶۸ هزار و ۱۴۷ نفر دیگر به بیماری کرونا و فوت ۳ هزار و ۴۱۷ نفر در اثر این بیماری خبر داد.

بر اساس نظر برخی کارشناسان حوزه بهداشت، آمار ارائه شده درخصوص افراد مبتلا به ویروس کرونا در هند با توجه به کمبود گسترده وسائل مورد نیاز برای آزمایش تشخیص کرونا، کمتر از تعداد واقعی است.

وزارت بهداشت هند اعلام کرده است که از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، بیش از ۱۹.۹ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و بیش از ۲۱۸ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش‌های منابع خبری از هند، در پی فوت ۲۴ فرد مبتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌های دولتی در ایالت جنوبی کارناتاکا در روز دوشنبه، دستور تحقیقات در مورد علت مرگ این افراد صادر شده است تا مشخص شود چه تعداد به دلیل کمبود اکسیژن، جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع گسترده کرونا و ادامه مسابقات لیگ برتر هند

از سوی دیگر در جریان برگزاری بزرگ‌ترین مسابقات کریکت جهان، لیگ برتر هند اعلام کرد که مسابقه روز دوشنبه پس از مثبت شدن آزمایش کرونای دو بازیکن، به زمان دیگری موکول شده است. به گفته مقام‌های مسئول، این دو بازیکن قرنطینه شده‌اند و پرسنل پزشکی در حال ردیابی تماس‌هایشان هستند.

لیگ برتر هند با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، مسابقات را هر روز پشت درهای بسته برگزار کرده است. این در حالی است که قرنطینه در دهلی نو برای مهار موج ویروس کرونا یک هفته دیگر تمدید شده است.

دریافت هزینه تزریق واکسن در بیمارستان های خصوصی هند

هند همچنین روز شنبه از شروع واکسیناسیون افراد ۱۸ تا ۴۴ سال خبر داد. اگر چه هند بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در جهان است اما تلاش‌ها برای واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال با کندی درحال انجام است. از ماه ژانویه۱۰ درصد هندی‌ها یک دُز واکسن و حدود ۱.۵ درصد هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر، فقط افراد بالای ۴۵ سال می‌توانند در مراکز واکسیناسیون دولتی، واکسن رایگان دریافت کنند. بیمارستان‌های خصوصی در هند، هزینه تزریق واکسن را از شهروندان هندی دریافت می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونایی‌ترین کشورها؛ آغاز کمک‌های بین‌المللی به هند و رد واکسن روسی در برزیل

موج کرونا در هند با ۱۱۷ قربانی در هر ساعت؛ ارتش برای کمک وارد عمل می‌شود

پایان عملیات امداد و نجات؛ تصادف قطار در هند ۲۸۸ کشته و ۹۰۰ زخمی بر جا گذاشت