۱۵۰ میلیون مورد شناسایی‌شده از ابتلا به کرونا؛ هند و برزیل دو کانون همه‌گیری در جهان

همه‌گیری کرونا در هند
همه‌گیری کرونا در هند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها طی یک هفته نتیجه تست کرونای دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در هند مثبت بوده است.

آگهی

تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان روز جمعه در حالی از ۱۵۰ میلیون مورد گذشت که شمار مبتلایان جدید طی روزهای گذشته به سطح بی سابقه ای رسیده است. 

آمارها نشان می دهد که نزدیک به شش میلیون نفر تنها طی یک هفته گذشته به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» مبتلا شده اند. افزایش موارد جدید شناسایی شده در سطح جهان همزمان با موج شیوع کرونا در هند صورت گرفته است. تنها طی یک هفته نتیجه تست کرونای دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری مثبت بوده است. 

این در حالی است که بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» در هند طی روزهای گذشته با کمبود کپسول های اکسیژن روبرو بودند. مراکز سوزاندن اجساد در هند نیز به دلیل تعداد زیاد قربانیان کرونا با کمبود چوب و محل مناسب برای سوزاندن اجساد روبرو شده اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اولین محموله های کمک آمریکا به هند روز جمعه وارد این کشور شد و قرار است محموله های کمک دیگر کشورها نیز طی روزهای آینده وارد هند شود. محموله های ارسالی ایالات متحده به هند شامل بیش از ۴۰۰ کپسول اکسیژن و دیگر تجهیزات پزشکی از جمله نزدیک به یک میلیون تست سریع کرونا می شود. 

به طور میانگین طی روزهای گذشته روزانه حدود ۳۶۰۰ نفر در هند جان خود را بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» از دست داده اند. 

برزیل؛ دومین کشور با بیش از ۴۰۰ هزار جان‌باخته

شمار موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در سطح جهان از اواسط ماه فوریه تاکنون بیش از دو برابر شده است. این در حالی است که برزیل نیز این روزها همچنان در کنار هند یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا محسوب می شود. 

برزیل روز پنجشنبه تبدیل به دومین کشوری شد که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» در آن از ۴۰۰ هزار نفر گذشت. تنها طی یک ماه گذشته ۱۰۰ هزار نفر بر شمار قربانیان کرونا در این کشور آمریکای جنوبی افزوده است. پیش از این ایالات متحده آمریکا تنها کشوری بود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان آن بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

کارشناسان بهداشتی در برزیل هشدار داده اند که با آغاز فصل زمستان در نیمکره جنوبی ممکن است همه گیری ویروس کرونا در این کشور شتاب بیشتری بگیرد. وزارت بهداشت برزیل روز پنجشنبه اعلام کرد که ۳۰۰۱ نفر از شهروندان این کشور در بازه ای ۲۴ ساعته جان خود را بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونایی‌ترین کشورها؛ آغاز کمک‌های بین‌المللی به هند و رد واکسن روسی در برزیل

درباره گونه‌های بریتانیایی، آفریقای جنوبی، برزیلی و کالیفرنیایی کرونا چه می‌دانیم؟

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد