ایتالیا باشگاه‌های متقاضی «سوپرلیگ اروپا» را از لیگ داخلی محروم می‌کند

نقاشی دیواری از رئیس‌ باشگاه یوونتوس پس از اتفاقات اخیر سوپرلیگ
نقاشی دیواری از رئیس‌ باشگاه یوونتوس پس از اتفاقات اخیر سوپرلیگ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) روز دوشنبه ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) اعلام کرد باشگاه‌هایی که به «سوپرلیگ اروپا» ملحق شوند از حضور در تمامی مسابقات داخلی از جمله لیگ سری آ این کشور محروم خواهند شد.

آگهی

فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) روز دوشنبه ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) اعلام کرد باشگاه‌هایی که به «سوپرلیگ اروپا» ملحق شوند از حضور در تمامی مسابقات داخلی از جمله لیگ سری آ این کشور محروم خواهند شد.

سه باشگاه سرشناس ایتالیایی یعنی یوونتوس، اینترمیلان و آث میلان در میان ۱۲ تیم مهم اروپایی بودند که هفته گذشته گفتند قصد دارند «سوپرلیگ اروپا» را راه بیاندازند.

پروژه جنجالی سوپرلیگ اروپا تنها ۴۸ ساعت بعد از اعلام رسمی شکل‌گیری با فشار شدید هواداران این ورزش و نهادهای رسمی فوتبال و کناره‌گیری اکثر تیم‌ها تعلیق شد.

گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «باشگاه‌هایی که قصد دارند در مسابقاتی خارج از چارچوب فیفا یا یوفا بازی کنند، ارتباط خود را با مسابقات قهرمانی ما از دست خواهند داد.»

تیم اینترمیلان چهارشنبه گذشته پس از جدایی شش باشگاه بزرگ انگلیسی از سوپرلیگ انصراف خود را از این پروژه اعلام کرد. با این حال یوونتوس و آث‌میلان علیرغم اذعان به شکست پروژه، مشخص نکردند که آیا سوپرلیگ را ترک خواهند کرد یا نه؟

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا اضافه کرد: «بدیهی است كه اگر تا ۲۱ ژوئن، مهلت پایان ثبت‌نام برای لیگ داخلی، برخی تیم‌ها هنوز بخواهند در مسابقات لیگ‌های خصوصی شركت كنند در مسابقات قهرمانی ما جایی نخواهند داشت.»

این مقام ارشد فوتبال ایتالیا گفته است هنوز اطلاعات دقیقی مبنی بر اینکه چه باشگاهی در سوپرلیگ خواهد ماند و چه باشگاهی آن را به طور قطعی ترک کرده است ندارد.

آئین‌نامه جدید به اتفاق آرا، از جمله رای جوزپه ماروتا مدیرعامل باشگاه اینترمیلان که در شورای فوتبال ایتالیا به عنوان نماینده لیگ حضور دارد، به تصویب رسیده است.

این در حالی است که آندره آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس، که یکی از معماران ایده سوپر لیگ بود چهارشنبه گذشته به روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا (La Repubblica) با دفاع از ایده اصلاح در فوتبال اروپا گفته بود: «فوتبال دیگر یک بازی نیست بلکه یک بخش صنعتی است و به ثبات نیاز دارد.»

پروژه سوپر لیگ که با حضور ۱۲ تیم از کشورهای انگلستان، اسپانیا و ایتالیا راه‌اندازی شده بود قرار بود با حضور ۲۰ تیم ( ۱۵ تیم به صورت ثابت و ۵ تیم هم به صورت غیرثابت) برگزار شود.

پیشتر مسئولان فوتبال اروپا، یوفا و همچنین فدراسیون جهانی فوتبال فیفا باشگاه‌های حاضر در این جمع را تهدید کرده بودند که در صورت شکل‌گیری این مسابقات این باشگاه‌ها و بازیکنانشان را از حضور در کلیه رقابت‌های اروپایی و بین‌المللی محروم خواهند کرد.

به اینستاگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با حکم دادگاه اروپا سوپرلیگ اجرایی می‌شود؟ همه‌چیز درباره فرمت جدید مسابقات سوپرلیگ

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟

گاتزتا دلو اسپورت: طارمی تنها یک قدم با آث میلان فاصله دارد