تصمیم بی‌سابقه اتحادیه اروپا برای تدوین قوانین سختگیرانه علیه غول‌های اینترنتی

یورونیوز
یورونیوز Copyright عکس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این اولین بار است که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند فراتر از جریمه‌های نقدی، شرکت‌های بزرگ اینترنتی را مجبور به رعایت قوانین رقابتی کند.

آگهی

پارلمان و کمیسیون اتحادیه اروپا در حال تدوین قوانین سختگیرانه‌ای در جهت مهار قدرت غول‌های اینترنتی جهان هستند.

بنا بر اعلام روزنامه فایننشنال تایمز، این قوانین علیه ۲۰ شرکت بزرگ اینترنتی از جمله گروه «گافا» شامل گوگل، اپل، فیسبوک وآمازون اعمال خواهد شد.

اتحادیه اروپا قصد دارد این شرکت‌ها را ملزم به رعایت قوانین رقابتی کند و به یکه تازی آنها در عرصه دنیای مجازی پایان دهد. این شرکت‌ها همچنین از این پس ملزم خواهند شد تا با ارائه گزارش‌های دقیق، درباره جمع آوری اطلاعات شهروندان شفاف سازی کنند.

بحث برای تدوین قوانین جدید که با هدف کنترل غول‌های دنیای اینترنت انجام می‌شود، در پی شکایت بسیاری از شرکت‌های کوچک اینترنتی در تقویم نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا قرار گرفته است. این احتمال وجود دارد که تعداد شرکت‌های هدف، در لیست اتحادیه اروپا تغییر کنند.

یک منبع آگاه به شرط ناشناس ماندن به روزنامه فایننشنال تایمز گفت: «قدرت بی حد و حصر بازار این سیستم عامل‌ها دنیای رقابت را کاملا از کار انداخته است. این شرکت‌ها برای خود در دنیای مجازی سال‌هاست که یکه تازی می‌کنند و سرمایه‌شان را چند برابر کرده‌اند و کنترل اطلاعات شهروندان را نیز در دست دارند.»

این اولین بار است که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند فراتر از جریمه‌های نقدی، شرکت‌های بزرگ اینترنتی را مجبور به رعایت قوانین رقابتی کند.

برخی از کارشناسان معتقدند این اقدام اتحادیه اروپا می‌تواند «اختلافات بین واشنگتن و بروکسل را که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش یافته، بیشتر کند».

پیش‌ از این نیز در پی اعمال تعرفه‌های مالیاتی از سوی دونالد ترامپ روی محصولات وارداتی اروپایی، اختلافات عدیده‌ای بین مقامات کمیسیون اروپا و کاخ سفید بوجود آمده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند درصد از سالخوردگان اروپایی از اینترنت استفاده می کنند؟

اپل برنده دعوای مالیاتی ۱۳ میلیارد یورویی با اتحادیه اروپا شد

ابتکار تازه اپل برای باز کردن سریع قفل گوشی‌ آیفون با چهره ماسک‌ زده