نیمی از خشونت ورزی‌ها علیه پناهجویان آفریقایی از سوی ماموران حافظ قانون بوده است

African migrants
African migrants Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک نهاد سازمان ملل می‌گوید در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، دست‌کم ۱۷۵۰ نفر در تلاش برای مهاجرت و پناهجویی در دریا جان باخته‌اند.

آگهی

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۳۰ ژوئیه اعلام کرد تقریباً نیمی از تمام خشونت‌هایی كه در هنگام مهاجرت به ساحل دریای مدیترانه در مورد مهاجران آفریقایی اعمال شده، توسط نیروهای انتظامی صورت گرفته است.

بر اساس گزارشی که از سوی این نهاد سازمان ملل و همچنین مرکز مهاجرت شورای پناهندگان دانمارک انجام شده، هزاران پناهنده و مهاجر، تجربه خشونت‌هایی چون شکنجه، خشونت جنسی و حتی در برخی موارد مرگ را تجربه کرد‌اند. این گزارش مبتنی بر مصاحبه و گفتگو با حدود ۱۶ هزار پناهجو و مهاجر است.

وینسنت کوچتل، فرستاده ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل در امور دریای مدیترانه در این خصوص می‌گوید: «در ۴۷ درصد موارد قربانیان اظهار داشته‌اند که عاملان خشونت علیه آنها نیروهای دولتی و انتظامی بوده‌اند. این در حالیست که ما پیشتر بر این باور بودیم این خشونت‌ها عمدتا از سوی قاچاقچیان انسان صورت می‌پذیرد.»

کوچتل که این اظهارات را در نشستی خبری در ژنو به زبان می‌آورد همچنین افزود: «کشورها در مسئله پناهندگان مسئولیت دارند و ما از آنها انتظار داریم در این خصوص مسئولانه‌تر رفتار کنند.»

آژانس پناهندگان سازمان ملل گزارش داده در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، دست‌کم ۱۷۵۰ نفر در تلاش برای مهاجرت و پناهندگی در دریا جان باخته‌اند. این در حالی است که کوچتل می‌گوید شمار جان‌باختگان احتمالا بالاتر از رقم تایید شده باشد.

او می‌افزاید: «این تنها نوک یخ یک کوه بزرگ است که بخش بزرگی از آن زیر آب است و ما آن‌را نمی‌بینیم. بسیاری از خانواده‌ها به دنبال عزیزان خود هستند و جوابی برای آنها وجود ندارد.»

در ماه‌های اخیر صدها مهاجر در دریا متقوف شده‌اند و علی رغم خطر و خشونتی که متوجه آنهاست به لیبی بازگردانده شده‌اند. روز دوشنبه مقامات لیبی سه مهاجر سودانی را که برای جلوگیری از بازداشت خود تلاش می‌کردند به قتل رساندند. این سه مهاجر قصد داشتند با عبور از دریای مدیترانه به اروپا برسند.

ادامه جنگ و ناآرامی در لیبی نگرانی‌های زیادی را در خصوص شکل‌گیری موج تازه‌ای از مهاجران به قاره سبز پدید آورده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جبران خسارت دوران استعمار؛ بوروندی از آلمان و بلژیک ۴۳ میلیارد دلار غرامت خواست

ایتالیا یک کشتی امداد و نجات را با ۱۸۰ پناهجو توقیف کرد

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد