حوثی‌‌ها: اهدافی استراتژیک در عمق خاک عربستان را هدف قرار دادیم

عکس آرشیوی از شلیک موشک توسط حوثی‌ها (فرانس پرس)
عکس آرشیوی از شلیک موشک توسط حوثی‌ها (فرانس پرس) Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض تاکید کرده است که نیروهای ائتلاف یک موشک بالیستیک را که از سوی حوثی‌ها به سوی ریاض شلیک شده بود را رهگیری و منهدم کرده‌اند.

آگهی

شبکه تلویزیونی المسیره، رسانه تحت کنترل شبه نظامیان جنبش انصارالله روز سه‌شنبه از حمله‌ پهپادی و موشکی گسترده حوثی‌ها به عمق خاک عربستان سعودی خبر داد.

ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض که در حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی از پنج سال پیش تاکنون به مقابله با حوثی‌ها برخاسته در واکنش به این ادعا اعلام کرده که یک موشک بالیستیک حوثی‌ها را رهگیری کرده است.

این در حالیست که یک شاهد محلی در ریاض به رویترز گفته است که سحرگاه روز سه شنبه صدای دو انفجار قوی را در پایتخت عربستان سعودی شنیده و دودهای غلیظی را بر فراز آسمان شهر مشاهده کرده است.

تنش و درگیری میان حوثی‌ها و ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان ماه گذشته میلادی پس از پایان آتش بس شش هفته‌ای میان طرفین که به دلیل شیوع ویروس کرونا وضع شده بود بار دیگر اوج گرفته است.

حوثی‌ها در تداوم تنش با ریاض با موشک و پهپاد‌های انفجاری به شهرهای عربستان سعودی حمله می‌کنند و نیروهای ائتلاف نیز تحت رهبری عربستان با انجام حملات هوایی به این عملیات پاسخ می‌دهد.

سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله دقایقی پیش در جریان یک کنفرانس خبری به تشریح جزئیات عملیات تازه حوثی‌ها پرداخت و اعلام کرد که در این عملیات اهدافی استراتژیک در عمق خاک عربستان سعودی هدف قرار گرفته است.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها از این عملیات به عنوان «موازنه بازدارندگی چهارم» یاد کرد و مدعی شد که وزارت دفاع و اطلاعات عربستان به همراه پایگاه هوایی ملک سلمان و برخی مواضع نظامی در ریاض، جیزان و نجران در جریان این حملات هدف قرار گرفته‌اند.

این در حالیست که ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض تاکید کرده است که نیروهای ائتلاف یک موشک بالیستیک را که از سوی حوثی‌ها به سوی ریاض شلیک شده بود را رهگیری و منهدم کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف در گفتگو با خبرگزاری رسمی عربستان سعودی همچنین تاکید کرده که سه موشک دیگر حوثی‌ها در مسیر شهرهای مرزی نجران و جیزان به همراه چند پهپاد انفجاری که به سوی خاک عربستان شلیک شده بود رهگیری شده‌اند.

ائتلاف تحت رهبری ریاض از مارس ۲۰۱۵ پس از آنکه حوثی‌ها با برکنار کردن دولت حاکم بر صنعا قدرت را در پایتخت این کشور در دست گرفتند عملیات نظامی بر ضد مواضع جنبش انصارالله را به صورت آشکار آغاز کرد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد ده‌ها هزار غیرنظامی در جریان جنگ داخلی یمن کشته شده اند و میلیون‌ها نفر از جمله کودکان در خطر مرگ بر اثر گرسنگی و بیماری قرار دارند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش آسوشیتدپرس از شکنجه، زندان و تجاوز به زنان توسط حوثی‌های یمن

قطعه پهپاد حوثی‌‌‌ها؛ «حلقه گمشده ارتباط ایران با حمله به آرامکو» عربستان

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است