کرونا در برزیل؛ بولسونارو فعالیت آرایشگران و باشگاه‌های ورزشی را «ضروری» می‌داند

کرونا در برزیل؛ بولسونارو فعالیت آرایشگران و باشگاه‌های ورزشی را «ضروری» می‌داند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌جمهوری برزیل که گرایش راست افراطی دارد بر این باور است که ویروس جدید کرونا تنها منجر به «نوع ضعیفی از آنفلوانزا» می‌شود.

آگهی

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا تاکید کرد که فعالیت آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی در این کشور «ضروری» محسوب می شود.

در بخشنامه ای که رئیس جمهوری برزیل صادر کرده، آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی در میان کسب و کارهایی قرار گرفته اند که فعالیت آنها در ایالت ها و شهرهای قرنطینه شده «ضروری» محسوب خواهد شد. 

ژائیر بولسونارو روز دوشنبه در مورد این بخشنامه به خبرنگاران گفت: «سلامت، زندگی است و من امروز باشگاه های ورزشی و آرایشگاه و سالن های زیبایی را در میان فعالیت های ضروری قرار دادم.»

رئیس جمهوری برزیل که گرایش راست افراطی دارد اعمال محدودیت برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا را برای اقتصاد کشورش «ویرانگر» دانسته است. او همچنین تاکید کرده که این ویروس تنها «نوع ضعیفی از آنفلوانزا» است. این در حالی است که شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در برزیل تاکنون جان بیش از ۱۱ هزار نفر را گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP
آرایشگاهی در برزیلAP

شمار افرادی که نتیجه تست کرونای آنها در برزیل مثبت اعلام شده از ۱۶۸ هزار نفر فراتر رفته است.

ژائیر بولسونارو درباره «ضرورت» ادامه فعالیت باشگاه های ورزشی گفت: «هر کسی که در خانه نشسته است به عنوان مثال میزان کلسترول، استرس و بسیاری دیگر از مشکلاتش بیشتر می شود. اما اگر شما بتوانید به باشگاه بروید زندگی سالم تری خواهید داشت.»

وی افزود: «شرایط در مورد آرایشگران هم به همین شکل است. لاک زدن ناخن ها و اصلاح مو مساله ای بهداشتی است.»

به گفته رئیس جمهوری برزیل بیش از یک میلیون نفر در این کشور در آرایشگاه ها یا باشگاه های ورزشی شاغل هستند.

در بسیاری از کشورها آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی در دوران اجرای قرنطینه تعطیل بودند. شماری از شهرداران و فرمانداران ایالت ها در برزیل با وجود مخالفت رئیس جمهوری این کشور، تصمیم به اجرای قرنطینه در شهرها و ایالت ها گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار ۹۰ تن از چهره‌های مشهور ورزش فرانسه دربارۀ تعطیلی سالن‌های ورزشی

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده است

ایلان ماسک در برزیل متهم می‌شود؛ تحقیقات دادگاه عالی برزیل درباره ممانعت مالک توییتر از اجرای عدالت