هشدار ۹۰ تن از چهره‌های مشهور ورزش فرانسه دربارۀ تعطیلی سالن‌های ورزشی

یک باشگاه ورزشی در شهر بوردو فرانسه
یک باشگاه ورزشی در شهر بوردو فرانسه Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

۹۰ تن از چهره‌های مشهور ورزش فرانسه از جمله زین‌الدین زیدان، بازیکن پیشین تیم ملی این کشور و سرمربی رئال مادرید، استفان دیاگانا، قهرمان دو و میدانی جهان و ماری املی لوفو، قهرمان پارالمپیک و رئیس کمیتۀ پارالمپیک فرانسه، با انتشار نامه‌ای خطاب به مقامات این کشور، خواستار بازگشایی سالن‌های ورزشی شدند.

آگهی

۹۰ تن از چهره‌های مشهور ورزش فرانسه که در میان آنها نام افرادی همچون زین‌الدین زیدان، بازیکن پیشین تیم ملی این کشور و سرمربی کنونی رئال مادرید همچنین استفان دیاگانا، قهرمان دو و میدانی جهان و ماری املی لوفو، قهرمان پارالمپیک و رئیس کمیتۀ پارالمپیک فرانسه نیز دیده می‌شود، عصر شنبه با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات این کشور، خواستار بازگشایی سالن‌های ورزشی شدند.

آنها در این نامه که در رسانه‌های فرانسه منتشر شد، «تصمیمات بی‌اساس» مقامات برای توقف فعالیت سالن‌های ورزشی و «فرستادن پیام‌های اشتباه و اضطراب‌آور» درباره فعالیت‌های ورزشی در دوران شیوع کرونا را محکوم کرده‌اند.

این نامه پس از آن منتشر شد که در دو هفته اخیر اوج گیری دوباره شیوع کرونا، باعث گردید تا دور جدیدی از محدودیت‌های اجتماعی در فرانسه وضع شود و در چهارچوب این مقررات، سالن‌های ورزشی و استخرهای فرانسه تعطیل گردند.

از دیگر امضاکنندگان این نامه می‌توان به آلیزه کورنه، بازیکن مشهور تنیس و استفان ترنو، قهرمان جودو همچنین شماری از اعضای تیم‌های پزشکی ورزشی و مدیران سالن‌های ورزشی اشاره کرد.

در این نامه آمده است: «بر اساس آنچه در پروتکل‌های فعلی آمده، خطر فعالیت ورزشی در یک سالن تخصصی بر شیوع کرونا هنوز به‌طور علمی اثبات نشده است. تا کنون هیچ گزارشی نیز مبنی بر شیوع کرونا در پی فعالیت در چنین سالن‌هایی از سوی هیچکدام آژانس‌های بهداشتی منطقه‌ای گزارش نشده است... علاوه بر این، گزارش‌ها به‌طور رسمی نشان داده‌اند که پیش از این در دوران شیوع دیگر بیماری‌های همه‌گیر، افرادی که فعالیت بدنی و ورزشی منظم و دائمی داشته‌اند، کمتر تحت تاثیر بیماری قرار گرفته‌اند.»

گردش سالانه ۲ میلیارد یورویی سالن‌های ورزشی فرانسه

این نامه در شرایطی نوشته شده است که در وضعیت عادی، گردش مالی سالن‌های ورزش در فرانسه سالانه ۲ میلیارد یورو است و حدود ۳۵ هزار نفر نیز در این سالن‌ها مشغول به کار هستند.

امضاکنندگان نامه همچنین به این موضوع اشاره کرده‌اند که سالن‌های ورزشی فرانسه از زمان بازگشایی پس از پایان دوران قرنطینه، «بهترین شرایط بهداشتی» را به اجرا گذاشته‌اند. آنها همچنین هشدار داده‌اند که تداوم این تعطیلی‌ها، می‌تواند باعث ایجاد یک بحران اقتصادی و اجتماعی با عواقب جدی برای بخش ورزش شود.

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در فرانسه تا پایان روز شنبه به بیش از ۷۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر و شمار قربانیان این بیماری به ۳۲ هزار و ۶۳۷ نفر رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجوز دولت بریتانیا برای شروع مسابقات ورزشی؛ از سرگیری لیگ برتر قطعی شد

کرونا در برزیل؛ بولسونارو فعالیت آرایشگران و باشگاه‌های ورزشی را «ضروری» می‌داند

مخالفت جوکوویچ با واکسینه شدن اجباری ورزشکاران برای مقابله با کرونا