مجوز دولت بریتانیا برای شروع مسابقات ورزشی؛ از سرگیری لیگ برتر قطعی شد

وزیر ورزش بریتانیا
وزیر ورزش بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«انتظار‌ها بالاخره به سر آمد و ورزش بریتانیا می‌تواند در شرایطی ایمن، تحت نظارت و کنترل‌های بهداشتی به مسیر عادی خود بازگردد.»

آگهی

دولت بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که مسابقات ورزشی متوقف شده در این کشور از روز دوشنبه یکم ژوئن از سرگرفته خواهند شد.

اولیویه داوین،‌ وزیر ورزش بریتانیا با اعلام این خبر تصریح کرد که مجوز از سرگیری مسابقات ورزشی از ابتدای هفته آینده صادر شده و کلیه مسابقات فعلا بدون حضور تماشاگر برگزار خواهند شد.

دولت بریتانیا که رئیس آن نیز خود به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد دو ماه پیش در پی شیوع گسترده ویروس کرونا دستور توقف کلیه مسابقات ورزشی را صادر کرده بود.

وزیر ورزش بریتانیا در جریان یک کنفرانس خبری به اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: «انتظار‌ها بالاخره به سر آمد و ورزش بریتانیا می‌تواند در شرایطی ایمن، تحت نظارت و کنترل‌های بهداشتی به مسیر عادی خود بازگردد.»

زنده شدن امید‌ها برای از سرگیری رقابت‌های فوتبال لیگ برتر جزیره

موافقت دولت بریتانیا با از سرگیری رقابت‌های متوقف شده ورزشی به خصوص امید هواداران و صاحبان باشگاه‌های فوتبال در این کشور را زنده کرده است.

بدین ترتیب رقابت‌های فوتبال لیگ حرفه‌ای فوتبال انگلستان که هوداران زیادی نیز در سراسر جهان دارد پس از وقفه‌ای دوباره طی روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد.

رسانه‌های بریتانیایی روز پنجشنبه گذشته از احتمال بالای از سرگیری مسابقات فوتبال لیگ برتر جزیره از ۱۷ ژوئن خبر داده بودند.

ریچارد مسترز،‌ مدیر کل سازمان برگزار کننده لیگ برتر جزیره با استقبال از سخنان روز شنبه وزیر کشور بریتانیا مبنی بر صدور مجوز شروع دوباره مسابقات ورزشی در این کشور گفت: «ما پیش‌بینی راه اندازی مسابقات فوتبال لیگ برتر از ۱۷ ژوئن را کرده بودیم اما هنوز کارهای زیادی باقی است تا بتوانیم شرایط ایمن را برای کلیه افراد مرتبط با مسابقات تامین کنیم.»

مدیر کل سازمان برگزار کننده لیگ برتر جزیره با اعلام اینکه نشست‌های مشورتی تازه‌ای باید میان بازیکنان و مسئولان باشگاه‌ها انجام گیرد،‌ یادآور شد که به احتمال زیاد مسابقات فصل جاری لیگ برتر در کم‌تر از دو هفته دیگر از سرگرفته می‌شود.

به گفته وزیر ورزش بریتانیا پروتکل بهداشتی ویژه‌ای برای از سرگیری کلیه مسابقات ورزشی تدوین شده که همه ورزشکاران، کادر فنی و کلیه دست اندرکاران مسابقات باید به دقت آنها را رعایت کنند.

رعایت مقرارت فاصله‌گذاری اجتماعی برای کلیه بازیکنان داخل میدان و نیز بازیکنان و کادر فنی که به روی نیمکت ذخیره ها می نشینند الزامی عنوان شده است.

پرهیز از انجام شادی پس از گل، رعایت فاصله و کاستن از شمار بازیکنان در رختکن و انجام تست‌های تشخیص بیماری از جمله موارد ذکر شده در پروتکل بهداشتی تدوین شده از سوی وزارت ورزش بریتانیا است.

بر اساس این پروتکل همچنین در صورت مثبت شدن نتیجه آزمایش یک ورزشکار،‌ باید او را از تیم جدا کرد و در قرنطینه قرار داد.

رسانه‌های بریتانیایی پیشتر اعلام کرده بودند که مسابقات لیگ برتر جزیره روز هفدهم ژوئن با دو دیدار عقب افتاده از هفته بیست و نهم از سر گرفته می‌شود که در یکی از آنها منچستر‌سیتی به مصاف آرسنال خواهد رفت.

در دیگر دیدار عقب افتاده هفته بیست و نهم نیز قرار است دو تیم استون ویلا و شفیلد با یکدیگر مسابقه دهند.

پس از این دیدار قرار است ۱۰ مسابقه هفته سی‌‌ام رقابت‌ها به ترتیب طی روزهای جمعه ۱۹ تا یکشنبه ۲۱ ژوئن در استادیوم‌های خانگی تیم‌های میزبان برگزار شود.

در حالی که ۹ هفته از این مسابقات باقی است به نظر می‌رسد که برگزار کنندگان مجبور خواهند بود دو هفته از دیدارهای باقی مانده را در اواسط هفته برگزار کنند که در این صورت رقابت‌ها بسیار فشرده خواهد شد.

لیورپول در حال حاضر با ۸۳ امتیاز در صدر جدول رده بندی رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد و تیم‌های منچستر سیتی و لستر به ترتیب با ۵۷ و ۵۳ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کنند.

آگهی

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبیخون کرونا به لیگ برتر جزیره؛ پس از تاتنهام دیدار منچستریونایتد هم به تعویق افتاد

هشدار ۹۰ تن از چهره‌های مشهور ورزش فرانسه دربارۀ تعطیلی سالن‌های ورزشی

آغاز لیگ فوتبال کره جنوبی بدون شادی گل و تماشاگر