لیگ‌های فوتبال اروپایی در آستانه شروع دوباره؛ لیگ برتر ایران در بلاتکلیفی

Gylfi Sigurdsson,Cesar Azpilicueta
Gylfi Sigurdsson,Cesar Azpilicueta Copyright Matt Dunham/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Matt Dunham/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در شرایطی که اکثر کشورهای اروپایی برنامه آغاز دوباره مسابقات لیگ خود را اعلام کرده‌اند، در ایران مدیران باشگاه‌ها به دنبال لغو این مسابقات هستند.

آگهی

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان احتمالا از ابتدای ماه ژوئن / ۱۲ خرداد دوباره آغاز خواهد شد.

بعد از چراغ سبز دولت بریتانیا در خصوص برگزاری رویدادهای ورزشی پشت درهای بسته حالا مسئولان اتحادیه فوتبال انگلستان منتظرند تا با دریافت تایید نهایی بتوانند بار دیگر مسابقات لیگ برتر فوتبال در جزیره را از سر بگیرند.

در دستورالعملی که روز دوشنبه ۱۱ مه از سوی دولت بریتانیا منتشر شده است مسئولان دولتی به دنبال برگزاری مجدد رویدادهای فرهنگی و ورزشی از ابتدای ماه ژوئن در این کشور هستند. البته بعید به نظر می‌رسد این رقابت‌ها تا پایان فصل با حضور تماشاگران برگزار شود و طرفداران فوتبال باید دست کم برای چند ماه به تماشای مسابقات از تلویزیون عادت کنند.

در حالی که پیشتر مسئولان اتحادیه فوتبال انگلستان سناریوهای مختلفی همچون لغو مسابقات، یا برگزاری بازی‌ها در کشوری دیگر همچون استرالیا را بررسی کرده بودند، حالا با چراغ سبز بورس جانسون، به نظر می‌رسد برگزاری دوباره مسابقات لیگ برتر جزیره محتمل‌ترین سناریوی پیش رو برای فوتبال‌دوستان باشد.

این در حالی است که مسئولان فوتبال آلمان هم پیشتر اعلام کردند که بودنس‌لیگا از ۱۶ ماه می/ ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود. از سوی دیگر مسئولان فوتبال اسپانیا به صورت ضمنی تایید کرده‌اند که مسابقات لالیگا از ۱۲ ماه ژوئن از سر گرفته خواهد شد.

مسابقات ورزشی و فوتبال در سراسر قاره اروپا و حتی جهان به علت شیوع ویروس کرونا حدود دو ماه است که تعطیل شده است.

لیگ ایران

در شرایطی که اکثر کشورهای اروپایی برنامه آغاز دوباره مسابقات لیگ خود را اعلام کرده‌اند، در ایران مدیران باشگاه‌ها به دنبال لغو این مسابقات هستند.

چند مدیر تیم‌های فوتبال در ایران با ارسال نامه‌ای خواهان نیمه تمام ماندن بازی‌ها بدون معرفی قهرمان برای رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شده‌اند. رویکردی که با اعتراض تیم فوتبال پرسپولیس مواجه شده است. تیمی که در فاصله تنها ۹ هفته به پایان رقابت‌ها با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیگ قهرمانان اروپا؛ احتمال سلب میزبانی فینال از استانبول قوت گرفت

سوت بوندس‌لیگا پس از وقفه ۲ ماهه به صدا درآمد؛ خوشحالی گل با رعایت فاصله

با ویژگی‌های منحصربفرد ساعت ۱ میلیون پوندی سرمربی منچسترسیتی آشنا شوید