بارقه امید برای فوتبال اروپا؛ بوندسلیگا برای شروع دوباره از ۲۰ اردیبهشت آماده می شود

بارقه امید برای فوتبال اروپا؛ بوندسلیگا برای شروع دوباره از ۲۰ اردیبهشت آماده می شود
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بدین ترتیب بوندسلیگا نخستین لیگ معتبر اروپایی است که پس از توقف یک به یک مسابقات داخلی در اروپا به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ بار دیگر و البته بدون تماشاگر از سر گرفته خواهد شد.

آگهی

رقابت‌های فوتبال حرفه‌ای آلمان (بوندسلیگا) که از اوایل ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور به حال تعلیق درآمده بود در صورت موافقت مقام‌های دولتی از روز شنبه نهم ماه مه/بیستم اردیبهشت از سر گرفته می‌‌شود.

کریشتین شیفرت،‌ رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای آلمان روز پنجشنبه با اعلام این خبر قطعیت یافتن اجرای چنین تصمیمی را مشروط به موافقت مقامات بهداشتی و نهاد‌های اداره کننده بحران سلامت در این کشور دانست.

این درحالیست که نشریه ورزشی کیکر آلمان از موافقت وزارت بهداشت این کشور برای از سرگیری رقابت‌‌های بوندسلیگا بدون حضور تماشاگر خبر داده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود وزارت بهداشت آلمان با هماهنگی سازمان لیگ پروتکلی بسیار دقیق و حساب شده را برای برگزاری این مسابقات تعریف کرده که کلیه ارکان باشگاه‌ها هنگام مسابقات بایست به آن احترام بگذارند.

در این پروتکل دستورالعمل‌های زیادی از جمله تعیین یک مسئول بهداشتی برای هر تیم، نحوه برگزاری جلسات تیم‌ها در رختکن و رعایت برخی نکات بهداشتی از سوی بازیکنان مورد تاکید قرار گرفته است.

بدین ترتیب بوندسلیگا نخستین لیگ معتبر اروپایی است که پس از توقف یک به یک مسابقات داخلی در اروپا به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ بار دیگر و البته بدون تماشاگر از سر گرفته خواهد شد.

برخی تیم‌های باشگاهی در آلمان نظیر بایرن مونیخ و شالکه پیش از اعلام از سرگیری مسابقات تمرین‌های خود را آغاز کرده بودند.

Associated Press
از سرگیری تمرین‌های تیم شالکهAssociated Press

گفتنی است که این تصمیم همخوان و در راستای تمایل اتحادیه فوتبال اروپا،‌ یوفا است که در نشست روز پنجشنبه خود بر لزوم اتمام کلیه مسابقات لیگ‌های داخلی در تابستان سال جاری تاکید کرده است.

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا و اتحادیه باشگاه‌های اروپا طی نشستی که بر سر تعیین مهلت به پایان رسیدن لیگ‌های داخلی به توافق رسیده‌اند. بر اساس این توافق رقابت‌های باشگاهی ملی بایست تا پایان ماه ژوئیه به اتمام برسد تا زمینه برپایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در ماه اوت فراهم شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه رقابت های جام ملت‌های اروپا در سال جاری موسوم به یورو ۲۰۲۰ به دلیل بحران کرونا به سال آینده میلادی موکول شده،‌ یوفا در نشست روز پنجشنبه تصویب کرد که نام این رقابت‌ها در سال آینده همان یورو ۲۰۲۰ باقی بماند.

اعلام از سرگیری مسابقات بوندسلیگا که با توجه به درخواست مکرر مسئولان لیگ حرفه‌ای آلمان و شرایط حاکم بر این کشور تحقق آن دور از انتظار نبود می‌تواند راه را برای خروج دیگر لیگ‌های مطرح اروپایی از بن بست تعطیلی موقت کنونی باز کند.

توقف مسابقات داخلی از یک سو زیان‌های مالی هنگفتی را به باشگاه‌های اروپایی وارد کرده و از سوی دیگر در صورت قطعیت یافتن، کار تعیین قهرمان و انتخاب تیم‌های صعود کننده به رقابت‌های اروپایی و نیز تعیین تکلیف تیم‌های سقوط کننده را با چالش اساسی روبرو خواهد کرد.

رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال آلمان همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که تضمین‌هایی برای پرداخت حق پخش تلویزیونی به ارزش ۳۰۰ میلیون یورو دریافت کرده و بدین ترتیب نقدینگی باشگاه‌های حرفه‌ای تا پایان ماه ژوئن از هم اکنون تضمین شده به نظر می‌رسد.

تصمیم برای برگزاری ۹ هفته باقی مانده از رقابت‌های بوندسلیگا روز پنجشنبه در جریان نشست مسئولان سازمان لیگ حرفه‌ای این کشور با نمایندگان ۳۶ باشگاه دسته اول و دوم اتخاذ شد.

این تصمیم برای اجرایی شدن در نهایت بایست به تصویب مقامات سیاسی و نهاد‌‌های تصمیم‌گیر در مدیریت کشور برسد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ یکسال به تعویق افتاد

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست