ژاپن از میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های جهان انصراف داد

بایرن مونیخ، قهرمان آخرین دور تورنمنت جام باشگاه‌‌های جهان
بایرن مونیخ، قهرمان آخرین دور تورنمنت جام باشگاه‌‌های جهان Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم بایرن مونیخ آلمان به سرمربی گری هانسی فلیک فوریه سال جاری در قطر با پیروزی یک بر صفر مقابل تیگرز مکزیک در فینال این مسابقات ششمین قهرمانی فصل خود را جشن گرفت و مدافع عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های جهان شد.

آگهی

ژاپن که به تازگی در پایتخت خود میزبان بازی‌های تابستانی المپیک ۲۰۲۰ بود با طرح شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ رسما از برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان کناره‌گیری کرد.

اتحادیه فوتبال ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های کرونایی قادر به میزبانی از مسابقات جام جهانی باشگاه‌های جهان در سال جاری نیست.

این تورنمنت که امسال برای ماه دسامبر برنامه‌ریزی شده هر ساله با حضور قهرمانان باشگاه‌های شش کنفدراسیون جهانی به همراه بهترین تیم از کشور میزبان برگزار می شود.

کیوتاکا سوهارا، دبیرکل و مدیر عامل اتحادیه فوتبال ژاپن روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن طرح انصراف کشورش از میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های جهان گفت: «ما باید در این زمان تصمیم گیری می کردیم.»

جام باشگا‌ه‌های جهان آخرین بار در سال ۲۰۱۶ در ژاپن برگزار شد و اتحادیه فوتبال این کشور برای میزبانی دوباره این تورنمنت در سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از جشن‌های صد سالگی خود برنامه ریزی کرده بود.

مسابقات جام باشگاه‌های جهان معمولا در ماه دسامبر برگزار می‌شود اما سال گذشته میلادی به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد و برگزاری آن در قطر به فوریه امسال موکول شد.

تیم بایرن مونیخ آلمان به سرمربی گری هانسی فلیک در قطر با پیروزی یک بر صفر مقابل تیگرز مکزیک در فینال این مسابقات ششمین قهرمانی فصل خود را جشن گرفت و مدافع عنوان قهرمانی این تورنمنت شد.

ژاپن تابستان امسال درگیر موج پنجم همه‌گیری بیماری کووید۱۹ بود و بواسطه شیوع ویروس جهش یافته دلتا محدودیت‌هایی را به مناسبت برگزاری بازی‌های تابستانی المپیک و پارالمپیک اعمال کرد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین دوره جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ با شیوه جدید و حضور ۳۲ تیم در آمریکا برگزار می‌شود

توکیو؛‌ برگزاری مراسم افتتاحیه «پرچالش ترین» المپیک تاریخ

شمار ورزشکاران مبتلا به کووید در دو دهکده المپیک توکیو افزایش یافت