شمار ورزشکاران مبتلا به کووید در دو دهکده المپیک توکیو افزایش یافت

تیم ملی امید آفریقای جنوبی
تیم ملی امید آفریقای جنوبی Copyright AP/AP
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات ژاپنی دوشنبه اعلام کردند که تست کرونای چند ورزشکار غیرژاپنی حاضر در دهکده های المپیک مثبت شده است.

آگهی

تنها ۵ روز پیش از آغاز رقابتهای المپیک تابستانی، مقامات برگزارکننده المپیک توکیو می‌گویند تست کرونای برخی از ورزشکاران حاضر در دو دهکده المپیک مثبت شده است.

ژاپنی‌ها نامی از این ورزشکاران و ملیت آنها نبرده‌اند، اما فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی تایید کرده که دو تن از بازیکنان تیم فوتبال امید این کشور که در ژاپن حضور دارند، به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین یکی از همراهان این تیم هم نتیجه آزمایش‌هایش مثبت شده است.

در روزهای گذشته آمار افراد مبتلا به کووید-۱۹ که در دهکده‌های بازی‌های توکیو حضور دارند کمتر از ۳۰ نفر اعلام شد.

به جز ورزشکاران برخی از همراهان و پیمانکاران حاضر در المپیک هم آلوده به ویروس کرونا هستند.

پیش‌تر مقامات ژاپنی پس از چندین بار تغییر عقیده، تصمیم گرفتند تا این بازی‌ها را بدون تماشاچی برگزار کنند.

همزمان میزان ابتلای شهروندان پایتخت ژاپن، توکیو، در روزهای گذشته افزایش زیادی داشته و به بیش از هزار مبتلای جدید در روز رسیده است.

ماسا تاکایا، سخنگوی المپیک توکیو ۲۰۲۰ دوشنبه به خبرنگاران گفت که «تمام جوانب احتیاطی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در کمپ‌های ورزشکاران رعایت می‌شود. از فاصله‌گذاری‌ها گرفته تا ایزوله کردن ورزشکاران مبتلا به کووید.»

در همین راستا برخی از تیم‌ها، از جمله مقامات استرالیایی تصمیم گرفته‌اند تا اطلاع ثانوی اعضای تیم‌های ملی این کشور را که پیشاپیش وارد ژاپن شده‌اند به صورت کامل از دیگر ورزشکاران حاضر در دهکده‌های المپیک دور نگاه دارند و آنها را ایزوله کنند.

همچنین از روز جمعه ناپدید شدن یکی از ورزشکاران تیم ملی وزنه‌برداری اوگاندا ‌نگرانی‌های زیادی برانگیخته است. از او که قرار بوده جمعه صبح به محل انجام تست کووید در هتل محل اقامت تیم ملی اوگاندا برود، تا امروز هیچ خبری در دست نیست. این وزنه بردار ۲۰ ساله، در حالی ناپدید شده است که تست کووید-۱۹ دو تن از سرپرستان تیم ملی اوگاندا در بدو ورود به ژاپن مثبت اعلام شد و احتمال ابتلای این وزنه بردار به کووید هم کم نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن از میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های جهان انصراف داد

افزایش بیماری‌های مقاربتی در اروپا؛ مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد

افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و کووید در کشورهای اروپایی؛ اسپانیا استفاده از ماسک را بررسی می‌کند