مرد زرد پوش، نماد شادی شهر جنگ‌زده حلب

مرد زرد پوش، نماد شادی شهر جنگ‌زده حلب
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ابوذکور مردی ۷۰ ساله در شهر حلب سوریه ۳۶ سال است که فقط لباس‌هایی با رنگ زرد می‌پوشد. وی در شهر حلب تبدیل به نمادی منحصر به فرد از شادی شده است.

آگهی

ابوذکور ۷۰ ساله که ۳۶ سال است لباس زرد می پوشد به نمادی برای بازگشت شادی به حلب تبدیل شده است.

ابوذکور در شهر حلب سوریه ۳۶ سال است که فقط لباس هایی با رنگ زرد می‌پوشد. وی در شهر حلب تبدیل به نمادی منحصر به فرد از شادی شده است.

ابوذکور از سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۳) زرد پوش شده است. او همه چیزش زرد است مانند لباس هایش، گردن بند، پیراهن، لباس زیر، جوراب، دمپایی، عینک و حتی چمدانش هم زرد است.

نام وی در کتاب رکوردهای گینس برای پوشیدن رنگ زرد به مدت طولانی رکورد دار است. او معتقد است زرد، رنگ شادی و خوشبختی است و عشق را در چشمان نشان می‌دهد.

ابوذکور می گوید :«زرد زیبا، روشن و دوست داشتنی است. این رنگ عشق را بین ما نشان می دهد زرد نه تنها در سوریه، بلکه تقریبا در سراسر جهان رنگ عشق است  مردم از بسیاری از کشورها به من پیام می دهند که زرد زیبا است و باعث خوشحالی مردم می شود.»

بیشتر بخوانید:

وی ادامه می دهد: «شادی و خوشبختی هدیه ارزشمندی در شهر جنگ زده حلب است. قبل از جنگ، حلب بزرگترین شهر و مرکز تجاری سوریه بود و همچنین به عنوان شهری که هرگز نمی خوابد مشهور بود اما زمانی که شورشیان شهر را به کنترل خود در آوردند رونق هم از شهر رفت.»

ذکور همیشه زرد می‌پوشد و پس از غذا خوردن در محله پیاده روی می‌کند و با مردم با گرمی گپ می زند. او می خواهد با شادی در بازنشستگی‌اش مردم شهر جنگ زده حلب را شاد کند.

ذکور می گوید: «وقتی مردم مرا در خیابان می‌بینند از پیر و جوان به سراغ من می‌آیند من بچه‌ها را در آغوش می گیرم تا دوباره احساس خوشحالی کنند و لبخند بر لب‌هایشان بنشانم.»

یکی از ساکنان حلب می گوید: «این پیرمرد زرد پوش برای شهری جنگ زده حلب مانند ثروت است پسر من در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کند و هر بار که ذکور را زرد پوش می‌بیند می‌گوید او بسیار خوشحال است.»

ذکور معتقد است که زندگی هنوز ادامه دارد و امیدوار است که سوریه به زودی رنگ صلح را به خود ببیند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرمت سوق السقطیه؛ بازار تاریخی حلب

تصاویر پهپاد بر فراز ویرانه‌های حلب

دختری از حلب با توئیت‌هایش چهره تاثیرگذار مجله تایم شد