پرتغالی‌ها روی مبل قرمز یورونیوز از انتخابات پارلمان اروپا می‌گویند

پرتغالی‌ها روی مبل قرمز یورونیوز از انتخابات پارلمان اروپا می‌گویند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این برنامه را از پرتغال شروع کردیم یعنی دروازه اروپا. این هفته «انلیس بورجس»، خبرنگار یورونیوز به لیسبون، ستوبال و مونتمورو نووو و النتژو سفر کرده است. گزارش ویدئویی یورونیوز را تماشا کنید.

آگهی

تا برگزاری انتخابات پارلمان اروپا تنها ده هفته فرصت باقی مانده است، تا آن موقع یورونیوزی‌ها در قاره اروپا پا در جاده گذاشته‌اند تا با رای‌دهندگان درباره آنچه برایشان اهمیت دارد، گفت‌گو کنند. آنها مبل راحتی قرمزشان را در شهرها و روستاهای اروپایی  می‌گذارند تا مردم روی آن نشسته و در روزهای مانده به برگزاری انتخابات پارلمان اروپا از آنچه در ذهن دارند برای ما بگویند. درباره یک رای کلیدی در آستانه لحظات مهم پیش روی اتحادیه اروپا حرف بزنند. 

این برنامه را از پرتغال شروع کردیم یعنی دروازه اروپا. این هفته «انلیس بورجس»، خبرنگار یورونیوز به لیسبون، ستوبال و مونتمورو نووو و النتژو سفر کرده است.

بیشتر بخوانید:آنچه باید درباره انتخابات ۲۰۱۹ پارلمان اروپا بدانیم

این برنامه در لیسبون با فلیپا سوارس، خبرنگار پرتغالی یورونیوز کلید خورد با صحبت درباره اینکه آیا رشد اقتصادی در کشور پرتغال از سوی مردم این کشور حس شده یا نه؟

انلیس نیز در روز دوم سفر راهی ستوبال شده است. او آنجا با جورج بریتو ملاقات کرده، مردی که کارمند بندر است. بریتو از اینکه یک اروپایی است به خودش می‌بالد اما فکر می‌کند که اتحادیه اروپا باید به فکر برابری میان کشورهای عضو خود باشد.

روز سوم انلیس راهی مونتمورو نووو می‌شود تا در بازار محلی با ماهی‌فروشان پرتغالی گفت‌وگو کند. آنها بر این باورند که سیاست‌های اروپا چندان برای آنها کار نمی‌کند.

آنها می‌گویند که سیاستمداران توجهی به زندگی و منافع آدم‌های معمولی و کارگر ندارند و سرشان گرم تجارت‌های بزرگ است.

وقتی از آنها در این باره می‌پرسیم که سیاست‌های اروپا چه تاثیری در زندگی آنها داشته خانمی جواب می‌دهد: « نظری ندارم. ما که تغییری نمی‌بینیم. اگر هم تغییری حاصل شده، از آن، چیزی شامل حال فقرا نشده است.»

انلیس در روز چهارم سفرش به النتژو می‌رسد. منطقه‌ای در پرتغال در نزدیکی مرز با اسپانیا که چالش اصلی‌اش نگه‌داشتن نسل جوان در منطقه است. مثل خیلی از مناطق اروپا جوانان ماهر و کاربلد اروپا در حال ترک مناطق زیست خود و دست و پا کردن شغلی نان و آب دار در جای دیگر هستند و این منطقه با پدیده فرار مغزها مواجه است.

سال‌های سال پرتغال با بحران بدهی‌های مالی گسترده روبرو بود. بر اساس تخمین‌ها این کشور، از جمعیت ده میلیونی خود، در آن سال‌ها ۵۰۰ هزار نفر را از دست داده بود. برخی از مردم این کشور برای یافتن زندگی بهتر راهی دیگر کشورها شده بودند. هنوز هم درصد آمار خروج جوانان از پرتغال در میان کشورهای اروپایی در بالاترین رتبه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

پیشخدمت یک رستوران به انلیس می‌گوید: «جوان‌ترین آدم‌های اینجا پسر و دختر من هستند. آنها هم به محض اینکه درسشان تمام شود، دنبال کار می‌گردند. اما اینجا کاری پیدا نمی‌شود و آنها مجبور به ترک اینجا هستند. آنها مجبورند اینجا را ترک کنند چرا که چیزی باقی نمانده است.»

روز جمعه انلیس سفر یک ‌هفته‌ای اش را در شهر رگوئنگوس د مونساراز در نزدیکی مرز اسپانیا به پایان رساند. مردم اینجا تصور نمی‌کنند که حضور کشورشان در اتحادیه اروپا تغییر محسوسی در زندگی‌شان ایجاد کرده است.

سفرهای دیگر ما را نیز دنبال کنید. ما کماکان سفرمان را در جاده‌های اروپا ادامه خواهیم داد. ما می‌خواهیم تا نظر شهروندان اروپایی‌ها را درباره مسایلی بپرسیم که بر رای آنها در انتخابات پیش رو در ماه مه تاثیرگذار خواهد بود؛ انتخابات پارلمان اروپا.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای‌دهندگان ایتالیایی بر روی مبل قرمز یورونیوز از دغدغه‌های خود می‌گویند

«آخرین شانس ایتالیا برای ماندن در اتحادیه اروپا انتخابات پارلمان اروپا است»

شهروندان اروپا همچنان از اتحادیه اروپا حمایت می کنند