تونس؛ ادامه درگیری‌های خیابانی پس از خودسوزی یک خبرنگار

تونس؛ ادامه درگیری های خیابانی پس از خودوسوزی یک خبرنگار
تونس؛ ادامه درگیری های خیابانی پس از خودوسوزی یک خبرنگار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سوی دیگر وزارت کشور تونس با انتشار بیانیه ای جداگانه از دستگیری فردی خبر داده که گفته می شود در اقدام به خودکشی عبدالرزاق زرقی، خبرنگار ۳۲ ساله این کشور نقش داشته است.

آگهی

القصرین، شهری در تونس که یک خبرنگار روز دوشنبه در آن اقدام به خودسوزی کرده بود سه شنبه شب نیز شاهد درگیری های پراکنده خیابانی بود.

در پی اعلام خبر خوسوزی خبرنگار تونسی که در نهایت به مرگ وی منجر شد تعدادی از ساکنان شهرهای مختلف این کشور ساعاتی پس از این ماجرا در اعتراض به دولت به خیابان ریختند و با آتش زدن لاستیک ها، تردد و عبور و مرور در خیابان ها را مختل کردند.

وزارت کشور تونس با تایید ادامه تظاهرات و درگیریها در شامگاه سه شنبه اعلام کرده که درگیریها همزمان در چند شهر دیگر از جمله طبوربا در شمال و جبنيانا واقع در شرق این کشور جریان داشته است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرده است که اغلب شرکت کنندگان در این تظاهرات شبانه را قشر جوان تشکیل می دادند که تجمعات اعتراضی آنها با دخالت ماموران انتظامی به درگیری و خشونت کشیده شد.

بر اساس این گزارش پلیس برای متفرق کردن و مقابله با افرادی که اقدام به پرتاب سنگ می کردند مجبور به شلیک گلوله های حاوی گاز اشک آور شد.

منابع امنیتی در تونس اعلام کرده اند که در جریان این درگیری های سه شنبه شب یک مامور پلیس در جبنيانا بر اثر اصابت سنگ مجروح شده است. این منابع همچنین یادآور شدند که پلیس پنج تن از عاملان درگیری شبانه در شهر طبوربا را دستگیر کرده است.

از سوی دیگر وزارت کشور تونس با انتشار بیانیه ای جداگانه از دستگیری فردی خبر داده که گفته می شود در اقدام به خودکشی عبدالرزاق زرقی، خبرنگار ۳۲ ساله این کشور نقش داشته است.

این خبرنگار تونسی دوشنبه شب گذشته در اعتراض به بیکاری و وخامت وضع اقتصادی در کشورش خود را در شهر القصرین آتش زد و جان باخت. او پیشتر با انتشار پستی ویدیویی در فیس بوک ضمن متهم کردن دولت به ناکارآمدی و سرکوب اعتراض ها نسبت به شرایط بد اقتصادی از تصیمم خود برای خودکشی خبر داده بود.

عبدالرزاق زرقی در این پیام ویدیویی که بیست دقیقه پیش از خودسوزی وی منتشر شد، تاکید کرده بود که با آتش زدن خود انقلابی را در کشورش آغاز خواهد کرد.

اتحادیه صنفی خبرنگاران تونس در واکنش به این ماجرا خواهان اعتصاب عمومی در روز چهاردهم ژانویه، سالگرد انقلاب سال ۲۰۱۱ شده است.

القصرین یکی از نخستین شهرهای تونس بود که ساکنانش اواخر سال ۲۰۱۰ در اعتراض به فقر و مشکلات اقتصادی دست به تظاهرات زدند.

تونس برغم فائق آمدن بر روند انتقال دمکراتیک قدرت همچنان از نظر اقتصادی و اجتماعی وضعیت نامطلوبی دارد. اعتراض ها نسبت به شرایط بد اقتصادی هر سال با نزدیک شدن به سالگرد انقلاب ۲۰۱۱ اوج می گیرد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض‌های گسترده در تونس؛ دولت کمک بیشتری به اقشار فرودست جامعه می‌کند

تونس؛ کارت زرد معترضان به دولت دو روز مانده به سالگرد انقلاب

سومین روز درگیری‌ها در تونس؛ گسترش اعتراضات به ۲۰ شهر

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اروپا برای حل بحران مهاجرت به تونس وعده سرمایه‌گذاری داد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد