اروپا برای حل بحران مهاجرت به تونس وعده سرمایه‌گذاری داد

اروپا برای حل بحران مهاجرت به تونس وعده سرمایه‌گذاری داد
Copyright 
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بحران مهاجرت یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث بین ژان کلود یونکر و رئیس جمهوری تونس بود. اتحادیه اروپا تلاش می کند مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی از طریق مدیترانه را از همسایگان آفریقایی خود آغاز کند.

آگهی

ژان کلود یونکر، در تونس با باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و برای سرماه‌گذاری‌های متعدد در تونس وعده داد.

در جریان دیدار رئیس اتحادیه اروپا از جمله دو قرارداد به مبلغ ۲۷۰ میلیون یورو بین تونس و اتحادیه امضا شد.

تونس تنها کشوری است که از نگاه اتحادیه اروپا پس از بهار عربی و سقوط بن علی در جهت دموکراسی حرکت می‌کند. ژان کلود یونکر در سخنان خود در این کشور تاکید کرد تونس دست به اصلاحات اساسی و ساختاری زده است و اتحادیه اروپا در جهت اصلاحات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی بیشتر به این کشور کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بحران مهاجرت؛ قاطعیت نمایندگان پارلمان اروپا برای لغو قانون دوبلین

آنچه باید در باره رویکرد مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا بدانیم

موضوع مهاجرت

موضوع مورد بحث دیگری که رئیس کمیسیون اروپا در تونس مطرح کرد مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی بود.

تونس یکی از دروازه‌های اصلی آفریقا به سوی اروپا است. خبرنگار یورونیوز از یونکر در هنگام بازگشت از تونس پرسید آیا نمی‌ترسد که بحران مهاجرت دشمن اصلی اروپا باشد و به زودی باعث از هم پاشیدگی اتحادیه اروپا شود؟

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ گفت: «من همچنان در انتظارم تا برخی از پیشنهادهای اروپا در زمینه مبارزه با بحران مهاجرت به نتیجه برسد. بی تردید به دلیل اختلاف رهبران اروپایی راه بسیار سختی پیش رو داریم.»

تنها در سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۴ هزار مهاجر غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده‌اند. در این میان نزدیک به پنج هزار تن نیز جان باخته‌اند. یعنی بیش از پنج درصد از جمعیت مهاجران در رویای اروپا به اعماق دریا رفته‌اند.

اختلاف نظرهای شدیدی میان رهبران اروپایی در موضوع مهاجرت غیرقانونی وجود دارد. اختلاف‌هایی که به احتمال زیاد بیشترین تاثیر را روی انتخابات اروپایی سال آینده خواهد گذاشت.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نجات ۳۰۸ پناهجوی سرگردان در مدیترانه؛ اسپانیا مقصد نهایی پناهجویان غیرقانونی

تونس؛ ادامه درگیری‌های خیابانی پس از خودسوزی یک خبرنگار

نجات ۸۳ مهاجر سرگردان در آبهای ترکیه