«هدایت» دانشجویان دگرباش جنسی در مالزی

«هدایت» دانشجویان دگرباش جنسی در مالزی
Copyright 
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرچه صحبت از همجنسگرا بودن در مالزی یک تابو است، اما بحث درباره تغییر جنسیت یا گرایش جنسی افراد موضوعی است باب روز.

آگهی

گروهی از دانشجویان در مالزی مسابقه‌ای برگزار کرده‌اند که از شرکت‌کنندگان می‌خواهد برای تغییر دادن گرایش‌ جنسی‌ دگرباشان، ایده‌های تازه بدهند.

این مسابقه که شامل طراحی پوستر نیز می‌شود بخشی است از هم‌اندیشی موسوم به «بازگشت به فطرت» که به تازگی در دانشگاه یواس‌ام مالزی برگزار می‌شود. این هم‌اندیشی تلاش دارد به دانشجویان دگرباش کمک کند تا به گفته برگزارکنندگان «آنها که دچار انحراف در گرایش جنسی هستند به غرایز طبیعی خود بازگردند.»

گرچه صحبت از همجنسگرا بودن در مالزی یک تابو است، اما بحث درباره تغییر جنسیت یا گرایش جنسی افراد نه تنها چنین نیست بلکه موضوعی است باب روز.

عبدالهادی رادزی، یکی از دانشجویان برگزار کننده هم‌اندیشی «بازگشت به فطرت»، هدفش از شرکت در این رویداد را «یاری کردن دگرباشان» می‌داند.

وی می‌گوید:‌ «تلاش داریم افراد را آموزش بدهیم. دیدگاه ما این است که دگرباشان را اصلاح کنیم نه اینکه آنان را آزار بدهیم یا محکوم‌شان کنیم.»

تیلاگا بنیانگزار گروه «خواهران برای عدالت» است؛ گروهی که یکی از مدافعان حقوق دگرباشان جنسی در مالزی است.

بیشتر بخوانید:

تیلاگا معتقد است ذهنیت موسوم به «هدایت»، فقط دیگر جنبش‌های ضددگرباشان در مالزی را تحریک می‌کند. مسابقه دانشگاه یو‌اس‌ام نمونه‌ای است از تلاش برای تغییر گرایش جنسی از راه اسلام.

وی می‌گوید: «این رویداد، اتفاقی نیست، بخشی است از یک مجموعه کارهای ضددگرباشان که با پشتیبانی دولت برگزار می‌شود.»

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود اعلام کرد تبعیض علیه دگرباشان جنسی «در مالزی فراگیر» است. همچنین «گروه‌ بین‌المللی حقوق بشر» گزارش داده‌ است که «خشونت علیه دگرباشان جنسی به یک نگرانی جدی» در این کشور تبدیل شده است. مالزی یکی از کشورهایی است که قرائت محافظه‌کاران از اسلام در قوانین آن مدنی و جزایی آن وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انور ابراهیم با عفو ملوکانه از زندان می‌شود

خطر بالای خودکشی در کمین دگرباشان جنسی

یگان ویژه دگرباشان جنسی در جنگ با داعش