یگان ویژه دگرباشان جنسی در جنگ با داعش

یگان ویژه دگرباشان جنسی در جنگ با داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دگرباشان جنسی که هم اکنون در رقه در حال مبارزه با نیروهای داعش هستند، یگان ویژه ای شامل همجنسگرایان، دوجنسی ها و تراجنسی ها را تشکیل داده اند تا تحت نامی مستقل به مبارزه با افراط گرایان عضو «دولت اسلامی» بپردازند.

این خبر در صفحه توییتر «نیروهای مردمی چریکی انقلابی بین المللی» موسوم به (IRPGF) اعلام شد یعنی تشکلی که نمایندگی جنگجویان خارجی را در مبارزه علیه داعش بر عهده دارد.

بنا بر اعلام گروه IRPGF نام این گروه جدید «ارتش قیام و آزادیبخش دگرباشان» یا به اختصار (TQILA) است و این یگان ویژه در واکنش به آزار و اذیت های اعمال شده توسط داعش علیه دگرباشان جنسی تشکیل شده است.

اعضای این گروه تا کنون در کنار کردهای عضو یگان‌های مدافع خلق (YPG) می جنگیدند و شمار آنها به دلایل امنیتی اعلام نشده است.

گفته می شود علت تشکیل این گروه انتشار تصاویری از زندانیان همجنسگرایی بوده است که داعش برای اجرای حکم اعدام، آنها را از بالای ساختمان های موصل به پایین پرت می کرد.

این گروه همچنین اعلام کرد که مخالف حملات محافظه کاران مسیحی به دگرباشان جنسی است.

The formation of The Queer Insurrection and Liberation Army (TQILA), a subgroup of the IRPGF. Queer Liberation! Death to Rainbow Capitalism! pic.twitter.com/Tp1×2PZ079

— IRPGF (@IRPGF) 24 juillet 2017

A Tweet announcing the formation of TQILA> TİKKO guerrilla & new IFB commander Heval Mahir is a dear friend of the IRPGF and supporter of Queer liberation. RojavaTikko</a> <a href="https://twitter.com/ozgurgelecek4">ozgurgelecek4pic.twitter.com/Ww6DW44O1Q

— IRPGF (@IRPGF) 25 juillet 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«هدایت» دانشجویان دگرباش جنسی در مالزی

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود

حمله داعش به نیروهای ارتش سوریه؛ شمار قربانیان به ۳۳ نفر افزایش یافت