واکنش نتانیاهو به قطعنامه یونسکو درباره مسجد الاقصی

واکنش نتانیاهو به قطعنامه یونسکو درباره مسجد الاقصی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کشورهای عضو یونسکو روز پنجشنبه قطعنامه ای را درباره منطقه ای باستانی در شهر بیت المقدس به تصویب رساندند که مهمترین مکان مذهبی سه دین بزرگ ابراهیمی در آن واقع شده…

آگهی

کشورهای عضو یونسکو روز پنجشنبه قطعنامه ای را درباره منطقه ای باستانی در شهر بیت المقدس به تصویب رساندند که مهمترین مکان مذهبی سه دین بزرگ ابراهیمی در آن واقع شده است.

این قطعنامه که با ۲۴ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع به تصویب رسید، محدودیت تردد مسلمانان را به مسجد الاقصی محکوم می کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش گفت: «نمایش مضحک در یونسکو ادامه یافته و امروز این سازمان قطعنامه متوهمانه دیگری را تصویب کرده که می گوید مردم اسرائیل ربطی به حرم شریف و دیوار ندبه ندارند.»

منير آنسطاس، نماینده فلسطینیان در یونسکو ادعای نخست وزیر اسرائیل را رد کرده و می گوید: «اسرائیل تظاهر می کند که در این قطعنامه فلسطینی ها و گروه عرب تاریخ و اهمیت شهر قدیمی بیت المقدس را در رابطه با یهودیان انکار کرده اند. اگر پاراگراف سوم را بخوانید درمی یابید که با به رسمیت شناختن اهمیت تاریخی آن برای سه دین توحیدی آغاز شده است.»

نام این منطقه و سازه های آن در پیش نویس این قطعنامه که روز چهارشنبه روی وب سایت یونسکو منتشر شد تنها با اسامی اسلامی درج شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا اسرائیل هزینه انفعال در برابر حمله ایران را بیشتر از واکنش نظامی می‌داند؟

رئیس ستاد ارتش اسرائيل: پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران قطعی است

ابهام در حمله تلافی‌جویانه به ایران؛ واحد پول اسرائیل در برابر دلار تقویت شد