دایانا جیمز از رهبری حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) کناره گیری کرد

دایانا جیمز از رهبری حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) کناره گیری کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دایانا جیمز، رهبر حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) از مقامش استعفا داد.

آگهی

دایانا جیمز، رهبر حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) از مقامش استعفا داد. خانم جیمز که تنها ۱۸ روز رهبر این حزب بود بطور غیرمنتظره ای اعلام کرده که به دلایل شخصی و حرفه ای از مقامش کناره گیری می کند.

او که همچنان نماینده اتحادیه اروپا باقی می ماند طی پیامی در توییتر گفته که «مشخص شده که برای انجام تغییرات ضروری که کمپین من مبتنی بر آنهاست نه اقتدار لازم را دارم و نه حمایت هم حزبی هایم در پارلمان اروپا و مقام های مسئول حزب را.»

دایانا جیمز ۵۶ ساله در ۱۶ سپتامبر با کسب ۴۷.۴ درصد آراء جانشین نایجل فاراژ، رهبر پیشین حزب استقلال بریتانیا شد. فاراژ که از رهبران کمپین جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا بود کمتر از دو هفته پس از پیروزی در همه پرسی ۲۳ ژوئن از مقامش کناره گیری کرد.

کناره گیری خانم جیمز بازگشت احتمالی نایجل فاراژ به رهبری حزب یوکیپ را مطرح می کند هر چند که ظاهرا چنین امکانی وجود ندارد.

گزینه احتمالی دیگر استیون ولف، نماینده اتحادیه اروپاست که پیشتر هم تمایل به جانشینی نایجل فاراژ داشت اما به دلایل اداری نتوانسته بود در انتخابات برای تعیین رهبری حزب در چهارم ژوییه شرکت کند. با این همه هم اکنون احتمال جانشینی او با اما و اگرهایی روبروست چرا که کمیته اجرایی یوکیپ او را « ناسازگار با اهداف حزب» ارزیابی کرده بود.

حزب یوکیپ در سال ۱۹۹۳ تشکیل شد و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و مقابله با موج مهاجران از مهمترین اهداف آن بوده است. حال با استعفای دایانا جیمز این حزب احتمالا بار دیگر دچار مشکلات داخلی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس حزب «یوکیپ» استعفا کرد

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟