پیشروی نیروهای لیبی در سیرت همزمان با ادامۀ بمباران داعش توسط آمریکا

پیشروی نیروهای لیبی در سیرت همزمان با ادامۀ بمباران داعش توسط آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با پیشروی نیروهای دولت وحدت ملی لیبی به سمت شهر سیرت، جنگنده های آمریکایی نیز روز سه شنبه مواضع گروه دولت اسلامی را در این منطقه بمباران کردند.

آگهی

همزمان با پیشروی نیروهای دولت وحدت ملی لیبی به سمت شهر سیرت، جنگنده های آمریکایی نیز روز سه شنبه مواضع گروه دولت اسلامی را در این منطقه بمباران کردند. جنگنده های آمریکایی بمباران مواضع داعش در این منطقه را به درخواست دولت لیبی و در پشتیبانی از نیروهای نظامی این کشور از روز اول اوت آغاز کرده اند.

عملیات آزادسازی شهر سیرت که پایگاه داعش در لیبی و شمال آفریقا محسوب می شود از هفته ها پیش آغاز شده و به گفتۀ ژنرال محمد القصری، سخنگوی نیروهای وحدت ملی بخشی از شهر به کنترل این نیروها در آمده و پیشروی به سمت مرکز سیرت نیز ادامه دارد.

این فرماندۀ ارتش لیبی همچنین از دستگیری یکی از رهبران داعش در لیبی در جریان عملیات آزادسازی شهر سیرت خبر داده است. به گفتۀ وی این رهبر داعش که ملیت فلسطینی دارد سعی داشته از طریق دریای مدیترانه فرار کند که دستگیر شده است و بازجویی ها از وی برای کسب اطلاعات در مورد مناطق مین گذاری شده در شهر سیرت آغاز شده است.

رسانه های لیبی نیز از مرگ دو نفر دیگر از رهبران داعش در سیرت در جریان این درگیری ها و بمباران ها خبر می دهند.

فیض ساراج، نخست وزیر دولت وحدت ملی از خسارات عمده و شدید به داعش در سیرت در نتیجۀ این بمباران ها خبر داده در حالیکه پارلمان لیبی به دلیل عدم هماهنگی این عملیات نظامی با این نهاد قانونگذاری این بمباران ها را غیرقانونی دانسته است.

سفیر روسیه در لیبی نیز بمباران مواضع داعش را در سیرت توسط جنگنده های آمریکایی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل محکوم کرده است. روسیه با تاکید بر اینکه موافق بمباران مواضع داعش است این بمباران ها را بدون مجوز شورای امنیت فاقد مبنای قانونی دانسته است. در مقابل، فرانسه از تصمیم دولت لیبی برای درخواست کمک بین المللی در مبارزه با داعش استقبال کرده و ایتالیا نیز از بررسی درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاههای نظامی جزیرۀ سیسیل به منظور استقرار جنگنده های شرکت کننده در بمباران مواضع داعش در سیرت خبر داده است.

شهر سیرت از سال ۲۰۱۴ به تصرف داعش درآمده و بیشتر اعضای این گروه در این شهر را نیروهای خارجی پیوسته به این گروه بویژه تونسی ها تشکیل می دهند. داعش در سیرت تاکنون بارها دست به اعدام گروهی مخالفان و گروگان های خود زده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران لیبی با تشکیل یک دولت یکپارچه جدید موافقت کردند

بیش از ۶۰ نفر در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی جان باختند

چرا توفند مدیترانه‌ای «دانیل» و سیل در لیبی تا این حد مرگبار بود؟