اعتراض شهروندان بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا

اعتراض شهروندان بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر از ساکنان لندن در اعتراض به رأی اکثریت بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا تظاهرات کردند.

آگهی

هزاران نفر از ساکنان لندن در اعتراض به رأی اکثریت بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این راه پیمایی، با حمل پرچمهای اتحادیه اروپا و سر دادن شعارهای «اروپا دوستت داریم» و «بریتانیا می ماند»، حمایت خود از باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را ابراز کردند.

یکی از شرکت کنندگان می گوید: «برخوردهای زننده ای که در سراسر کشور به خاطر نژادپرستی و بیگانه هراسی اتفاق می افتد، قابل تحمل نیست.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان می گوید: «من می خواهم به مردم نشان دهم که ما اتحادیه اروپا را رها نمی کنیم، ما به اتحادیه اروپا نیاز داریم، خدمات بهداشت همگانی (NHS) به اتحادیه اروپا نیاز دارد. اگر رفت و آمد آزاد شهروندان وجود نداشت، هیچکس در محل کار من در جنوب لندن کار نمی کرد.»

یک شرکت کننده دیگر می گوید: «ده درصد از بودجه دانشگاههای بریتانیا را اتحادیه اروپا تأمین می کند، و من فکر نمی کنم دولت ما با سیاستهای ریاضتی اش قادر به جبران آن باشد. برای همین، فکر می کنم این تبعات بسیار بدی برای علوم و فناوری و تحقیقات در بریتانیا خواهد داشت.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان نیز می گوید: «اگر ما مهد دموکراسی و دموکراسی پارلمانی هستیم، باید یک انتخابات دیگر برگزار کنند، نمی شود بگویند که “مردم حرفشان را زده اند“، چون به مردم دروغ گفتند.»

باب گلداف، خواننده، ترانه سرا، و فعال سیاسی ایرلندی نیز با حمایت از شرکت کنندگان در این راه پیمایی، خطاب به آنان می گوید: «می روید در اینترنت و خشمتان را پیش همفکرانتان خالی می کنید و فکر می کنید که دستاوری داشته اید. این هیچ دستاوردی نیست. فقط خودتان را خالی می کنید. با دوستانتان بروید در خیابانها، در کالجها، و واقعاً کنشگری کنید. با مردمی که به خروج رأی داده اند حرف بزنید و بفهیمد چرا این کار را کرده اند و سعی کنید آنها را متقاعد کنید که چه بسا تصمیم اشتباهی گرفته اند.»

به دنبال برگزاری همه پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، شکافهای اجتماعی در این کشور به شکل بارزتری به نمایش در آمده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جرائم مرتبط با نژادپرستی در بریتانیا پس از همه پرسی افزایش یافته است

بازدید ملکه بریتانیا از اسکاتلند، بعد از «برگزیت»

شمشیر دو لبه برکسیت برای بریتانیا: خروج از اتحادیه اروپا و تعمیق بحرانهای سیاسی