سناتورهای برزیل طرح استیضاح دیلما روسف را به رای می گذارند

سناتورهای برزیل طرح استیضاح دیلما روسف را به رای می گذارند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جایگاه دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل امروز بیش از هر زمان دیگری از سوی مخالفان تهدید می شود. کمیسیون ویژه استیضاح در سنای برزیل روز چهارشنبه پیشنهاد

آگهی

جایگاه دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل امروز بیش از هر زمان دیگری از سوی مخالفان تهدید می شود.

کمیسیون ویژه استیضاح در سنای برزیل روز چهارشنبه پیشنهاد کرد با توجه به «جرم سوء استفاده از مسئولیت»، مراحل قانونی برای عملی شدن استیضاح خانم روسف آغاز شود. به این ترتیب سناتورهای برزیل ۱۱ ماه مه به طرح استیضاح او رای خواهند داد.

سناتور آنتونیو آناستازیو هنگام ارائه گزارشی از عملکرد خانم روسف گفت: «کمیسیون ویژه استیضاح، دیلما روسف رئیس جمهوری را به دلیل جرم سوء استفاده از مسئولیت در دوران ریاست جمهوریش مسئول می داند و این تخلف را محکوم می کند.»

خانم روسف متهم است که طی سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی از حسابهای عمومی برای مخفی نگاه داشتن میزان کسری بودجه کشور استفاده کرده و به این ترتیب زمینه انتخاب مجدد خود به مقام ریاست جمهوری را فراهم ساخته است.

این اتهام به دیگر تخلفهای نسبت داده شده به او بویژه اتهامات مطرح شده در پرونده فساد مالی در شرکت نفتی دولتی پتروبراس اضافه شده است.

دیلما روسف این اتهامات را رد می کند. او در واکنش به تصمیم کمیسیون ویژه استیضاح گفت: «من از تمام ابزارهای ممکن برای مبارزه علیه کسانیکه می خواهند مرا حذف کنند، استفاده خواهم کرد. من آرام هستم زیرا می دانم هیچ جرمی مرتکب نشده ام.»

در صورت موافقت سنای برزیل با استیضاح خانم روسف، او باید از قدرت کنار رفته و اداره کشور را به معاون رئیس جمهوری واگذار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادستان کل برزیل خواهان افتتاح پرونده تحقیق از روسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور شد

روسف: بحران اقتصادی دلیل کافی برای استیضاح نیست

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد