دادستان کل برزیل خواهان افتتاح پرونده تحقیق از روسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور شد

دادستان کل برزیل خواهان افتتاح پرونده تحقیق از روسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رودریکو ژانو، دادستان کل برزیل از دادگاه عالی این کشور درخواست کرد تا اجازه تحقیق از دیلما روسف، رئیس جمهوری کنونی برزیل و لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری

آگهی

رودریکو ژانو، دادستان کل برزیل از دادگاه عالی این کشور درخواست کرد تا اجازه تحقیق از دیلما روسف، رئیس جمهوری کنونی برزیل و لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری پیشین را صادر کند.

این خبر در اواخر روز سه شنبه توسط رسانه های برزیل منتشر شد.

آقای داسیلوا متهم است که نقش کلیدی در گسترش فساد در شرکت نفتی دولتی پتروبراس داشته و خانم روسف نیز به تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت و ایجاد مانع در انجام تحقیقات درباره عاملان این فساد متهم است.

در ماه مارس گذشته خانم روسف، لولا دا سیلوا رئیس جمهوری پیشین کشور را در حالی که به اتهام فساد مالی و پولشویی تحت تعقیب قضایی قرار داشت، به عنوان رئیس دفتر خود انتخاب کرد. مقامی که او را عضوی از کابینه می کرد و باعث می شد محاکمه آقای دا سیلوا به تاخیر بیفتد.

دادستان کل می گوید فساد گسترده در شرکت نفتی پتروبراس نمی تواند بدون مشارکت رهبر سابق این کشور انجام شده باشد. رودریکو ژانو علاوه بر دا سیلوا خواهان صدور مجوز تحقیق از ۲۹ سیاستمدار ارشد و بازرگان دیگر نیز شده است.

آقای دا سیلوا که طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ میلادی قدرت اجرایی را در برزیل در اختیار داشت هر گونه اتهامی در این باره را رد می کند.

این اخبار در زمانی منتشر می شود که دیلما روسف بیش از هر زمانی به استیضاح تهدید شده و کمتر از یک هفته دیگر سنای برزیل باید درباره سرنوشت ریاست جمهوری او تصمیم گیری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فراز و فرود قدرت برای «بانوی آهنین» برزیل

رئیس جمهوری برزیل روی لبه تیغ استیضاح

رئیس جمهوری پیشین برزیل در مرکز بحرانی تازه