پیشتازی نامزد حزب راست افراطی اتریش در انتخابات ریاست جمهوری

پیشتازی نامزد حزب راست افراطی اتریش در انتخابات ریاست جمهوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری اتریش، از پیشتازی حزب راست افراطی خبر می دهد. نوربرت هوفر، نامزد حزب آزادی اتریش یا به اختصار « FPÖ»

آگهی

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری اتریش، از پیشتازی حزب راست افراطی خبر می دهد.

نوربرت هوفر، نامزد حزب آزادی اتریش یا به اختصار « FPÖ» توانسته است ۳۵ درصد آراء ریخته شده در صندوق ها را از آن خود کند. این بهترین نتیجه برای راست افراطی پس از جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب می شود. این حزب، مخالف پذیرش مهاجران در اتریش است. سال گذشته میلادی ۹۰ هزار مهاجر در کشور اتریش اسکان داده شدند.

اما نوربرت هوفر با وجود پیشی گرفتن از رقبای خود موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشده است و به این ترتیب انتخابات ریاست جمهوری اتریش به دور دوم کشیده خواهد شد.

پس از او الكساندر ون در بلن، اقتصاددان و سخنگوی پیشین حزب سبز با کسب ۲۱ درصد آراء و در نهایت خانم ایرمگراد گریس، رئيس بازنشسته دیوان عالی کشور این کشور با ۱۸.۹ درصد آراء قرار دارند.

شمارش آراء از حذف نامزدان دو حزب اصلی اتریش که از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون در قدرت بودند، یعنی حزب سوسیال دموکرات و حزب محافظه کار مردم خبر می دهد.

از آنجا که هیچ نامزدی نتوانسته است ۵۰ درصد از کل آراء ریخته شده در صندوق ها را به دست آورد، دور دوم انتخابات در ۲۲ ماه مه برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اتریش با حضور شش نامزد

صدراعظم سابق اتریش به اتهام «بیان اظهارات نادرست» در پرونده فساد به دادگاه احضار شد

صدر اعظم اتریش: حق مردم برای نگهداری و استفاده از پول نقد باید در متن قانون اساسی درج شود