مهاجران اخراج شده از یونان وارد ترکیه شدند

مهاجران اخراج شده از یونان وارد ترکیه شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتقال اجباری مهاجران از یونان به ترکیه پس از وقفه ای کوتاه از سر گرفته شد و حدود ۴۵ مهاجر با کشتی از جزیره لسبوس یونان به بندر دیکیلی در استان ازمیر

آگهی

انتقال اجباری مهاجران از یونان به ترکیه پس از وقفه ای کوتاه از سر گرفته شد و حدود ۴۵ مهاجر با کشتی از جزیره لسبوس یونان به بندر دیکیلی در استان ازمیر ترکیه منتقل شدند. بسیاری از سرنشینان این کشتی اهل پاکستان هستند که تقاضای پناهندگی آنها رد شده بود.

انتقال این مهاجران بر اساس توافقنامه بین دولت ترکیه و اتحادیه اروپا صورت می گیرد که در چارچوب آن، همه مهاجران غیرقانونی که از ترکیه به جزایر یونان می روند باید با هزینه اتحادیه اروپا به ترکیه برگردانده شوند. از طرفی به ازای هر یک تبعه سوریه که از یونان به ترکیه بازگردانده می شود، یک سوریه ای ساکن ترکیه که تقاضای پناهندگیش پذیرفته شده، باید بتواند بطور قانونی در اروپا اقامت کند.

روز جمعه شماری از فعالان حامی حقوق مهاجران تلاش کردند مانع عملی شدن انتقال اجباری مهاجران شوند. یکی از این فعالان خود را در آب انداخت تا اجازه ندهد کشتی حامل پناهجویان حرکت کند. اما این کشتی با اسکورت گارد ساحلی یونان، کار خود را انجام داد.

مهاجرانی که از کشورهایی بدون جنگ مانند ایران یا پاکستان هستند، بیشتر با خطر اخراج از یونان روبرویند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش ورود پناهجویان به آلمان و افزایش متقاضیان پناهندگی

درگیری مهاجران با پلیس در ایدومنی

هشدار آنکارا به بروکسل: به تعهدات خود پایبند باشید