از پیروزی آرسنال و یوونتوس تا گل طلایی ترزگه در جام ملتهای اروپا

از پیروزی آرسنال و یوونتوس تا گل طلایی ترزگه در جام ملتهای اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در انگلستان و ایتالیا در جدال صدرنشینی دو مسابقه مهم برگزار شد. آرسنال با گل وقتهای تلف شده نوار پیروزی های لسترسیتی را قطع کرد تا خود را همراه

آگهی

در انگلستان و ایتالیا در جدال صدرنشینی دو مسابقه مهم برگزار شد. آرسنال با گل وقت های تلف شده نوار پیروزی های لسترسیتی را قطع کرد تا خود را همراه لسترسیتی به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر مطرح کند.

این مثلث قهرمانی ضلع سومی هم به نام تاتنهام دارد. در ایتالیا هم دیدار ناپولی و یوونتوس هر چند یک گل بیشتر نداشت اما یوونتوس را به صدر فرستاد.

آرسنال در کورس قهرمانی

آرسنال که برای باقی ماندن در کورس قهرمانی به هر سه امتیاز دیدار خانگی مقابل لسترسیتی صدرنشین نیاز داشت، از همان ابتدا حمله را در دستور کار قرار داد. اما بر خلاف جریان بازی، این جیمی واردی آماده بود که از روی نقطه پنالتی لسترسیتی را پیش انداخت. شاگردان آرسن ونگر در نیمه دوم و در شرایطی که تیم حریف ده نفره شده بود بالاخره توسط تئو والکات گل تساوی را به ثمر رساندند اما این پایان کار نبود. ولب با یک ضربه سر مهارنشدنی در وقتهای تلف شده، سه امتیاز شیرین این دیدار را برای توپچی های لندن به ارمغان آورد تا آرسنال هم امتیاز با تاتنهام و تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به لسترسیتی در جایگاه سوم قرار بگیرد.

جدال صدرنشین ها؛پیروزی یوونتوس بر ناپولی

یوونتوس از جدال حساس برابر ناپولی سربلند بیرون آمد و با سه امتیاز شیرین این دیدار به صدرجدول سری آ ایتالیا صعود کرد. سیمونه زازا در دقیقه ۸۸ تک گل سه امتیازی این بازی را به ثمر رساند. شاگردان آلگری با این پیروزی ۵۷ امتیازی شدند و با یک امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی، صدر جدول را در اختیار گرفتند. این برای نخستین بار در رقابتهای این فصل است که یوونتوس، مدافع عنوان قهرمانی صدرنشین می شود.

برترین ها و بدترین های هفته

- لوییز سوارز را باید یکی از برترینهای هفته دانست. ستاره اروگوئه ای بارسلونا با هتریک در برابر سلتاویگو شمارگل های خود را در رقابتهای این فصل لالیگا به رکورد ۳۹ گل در ۳۵ مسابقه رساند.

- کریستاینو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید با ۲ گلی که وارد دروازه اتلتیکو بیلبائو کرد، هم خود را به عنوان یکی از مدعیان آقای گلی فصل مطرح کرد هم رکورد گل زدن به بیلبائویی ها را با ۱۶گل، به نام خودش ثبت کرد.

- تیم منچستریونایتد را باید از بدترین های این هفته دانست. شیاطین سرخ این هفته هم شکست دیگری را تجربه کردند. آنها حتی از پس ساندرلند ته جدولی هم برنیامدند. منچستر یونایتد فعلا در رده پنجم جدول لیگ برتر قرار دارد.

- خط دفاعی بایرن مونیخ را هم باید در زمره بدترینهای هفته یا بدشانس ترین های هفته قرار داد. مچ پای هلگر بادشتوبر، باواریایی ها را دست کم برای سه ماه آینده از داشتن یک مدافع وسط مطمئن محروم کرد. این در حالی بود که دو مدافع دیگر این تیم یعنی خاوی مارتینز و ژرومه بوآتنگ هم دوران نقاهت خود را سپری می کنند.

پیش بینی نتایج مسابقات

برای از سرگیری لیگ قهرمانان اروپا مدت زیادی انتظار کشیدیم ولی این رقابتها این هفته با ۱۶ مسابقه ادامه می یابد. پیش بینی خود را از نتایج این بازیها از طریق شبکه های اجتماعی برای ما ارسال کنید. و اما پیش بینی ما از چهار دیدار حساس پیش رو:

- پاری سن ژرمن ۱ چلسی ۱ – رُم ۰ رئال مادرید ۳ – بنفیکا ۲ زنیت سنت پترزبورگ ۱ – جنت ۲ ولفسبورگ ۱

نگاهی به جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۰۰

هلند و بلژیک برای نخستین بار بطور مشترک میزبانی یورو ۲۰۰۰ را برعهده داشتند و قهرمانی با گل طلایی، قانونی منسوخ که بی تردید از یاد فرانسوی ها فراموش نخواهد شد.

فرانسوی ها سرمست از قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ با یک لغزش کوچک در برابر هلند در مرحله گروهی، اسپانیا و پرتغال را با نتیجه مشابه ۲ بر ۱ شکست دادند و فینالیست شدند. در آنسوی میدان ایتالیایی قرار داشت که هلند، یکی از میزبانان این دوره را حذف کرده بود.

ایتالیا با گل دقیقه ۵۵ مارکو دلوکیو از حریف خود پیش بود اما سیلوین ویلتورد در وقتهای تلف شده بازی را به تساوی کشاند تا دو وقت اضافی پانزده دقیقه ای و گل طلایی تکلیف قهرمان آن دوره را مشخص کند. گل طلایی داوید ترزگه موجب شد لاجوردی پوشان در عین شگفتی از رسیدن به این جام بازبمانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو را به‌خاطر حرکتی «تحریک‌آمیز» جریمه و محروم کردند

یک امتیاز ارزشمند، غنیمت پرسپولیس از ریاض؛ رونالدو دوباره در گلزنی به قرمزها ناکام ماند

پرسپولیس با ارائه نمایشی ضعیف مغلوب النصر عربستان شد