اولاند: درباره بحران سوریه باید بیشتر با ایران گفتگو کنیم

اولاند: درباره بحران سوریه باید بیشتر با ایران گفتگو کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری مشترک با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی اش به فصل تازه ای از روابط دو کشور در

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری مشترک با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی اش به فصل تازه ای از روابط دو کشور در زمینه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و علمی اشاره کرد. آقای روحانی در کاخ الیزه همچنین یادآور شد که ثبات و صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم برای ایران حایز اهمیت است.

رئیس جمهوری فرانسه نیز ضمن یادآوری پیشنه همکاری های مشترک دو کشور خاطرنشان کرد که سفر رئیس جمهوری ایران به پاریس، پس از گذشت ۱۷ سال صورت گرفته است.

آقای اولاند نسبت به ادامه روابط و همکاری با ایران در زمینه ایجاد صلح در خاورمیانه ابراز امیدواری کرده و گفت که در رابطه با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هنوز باید با ایران گفتگوهایی انجام شود.

“Le terrorisme est notre seul ennemi” fhollande</a> <a href="https://t.co/I9OXZ4AF9T">https://t.co/I9OXZ4AF9T</a></p>&mdash; Élysée (Elysee) January 28, 2016

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه این نشست با خبرنگاران یادآور شد: «نمی خواهم تداعی شود که این به خاطر توافق هسته ای بوده و روابط اقتصادی ما سرانجام می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. یا ایران و فرانسه تبادلات خود را توسعه خواهند داد و تصور شود که ما مسوولیتی در قبال هدایت و حل و فصل بحران در منطقه نداریم.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز که در آخرین روز سفر رسمی خود و هیات همراهش به اروپا به سر می برد، با اشاره به بحران سوریه گفت: «این مردم سوریه هستند که برای آینده خودشان تصمیم می گیرند. ممکن است افراد متعددی در آینده در سوریه برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند. هر کسی که مردم به او رای دادند باید مورد نظر همه قرار گیرد. مشکل امروز در سوریه و در منطقه، این یا آن فرد نیست؛ مشکل تروریسم، مشکل داعش است.»

آقای روحانی همچنین به وضعیت رعایت حقوق بشر در ایران اشاره ای نکرد و گفت: «نباید غرب فکر کند حقوق بشر فقط در غرب است و در کشورهای ما نیست. هر کشوری به دنبال رعایت آن است.» وی پس از پایان نشست خبری مشترک، کاخ الیزه را ترک کرد. دولت فرانسه تغییر در ضیافت شام مبنی بر حذف شراب را که مورد درخواست هیات ایرانی بود نپذیرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر اسرائیل در فرانسه: ایران با جنگ نیابتی از تروریسم حمایت می کند

امضای قراردادهای مهم اقتصادی بازرگانی بین ایران و فرانسه

ایتالیا؛ پوشاندن مجسمه های برهنه هنگام بازدید حسن روحانی