نیروهای امنیتی پکن مانع از پوشش خبری جلسه دادگاه یک فعال حقوق بشر شدند

نیروهای امنیتی پکن مانع از پوشش خبری جلسه دادگاه یک فعال حقوق بشر شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس پکن مانع از حضور خبرنگاران و رسانه ها در مقابل جلسه دادگاه یکی از فعالان حقوق بشر چین شد. صبح روز دوشنبه به وقت محلی چین قرار بود پو زی کیانگ

آگهی

پلیس پکن مانع از حضور خبرنگاران و رسانه ها در مقابل جلسه دادگاه یکی از فعالان حقوق بشر چین شد. صبح روز دوشنبه به وقت محلی چین قرار بود پو زی کیانگ پس از سپری کردن ۱۹ ماه حبس به اتهام ترقه افکنی قومی مورد محاکمه قرار گیرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، از یک ساعت پیش از برگزاری جلسه دادگاه، نیروهای امنیتی مانع نزدیک شدن خبرنگاران به در ورودی دادگاه برای پوشش خبری شده بودند.

یکی از معترضان چینی به برگزاری این دادگاه می گوید: «اگر ما همچون مردم عادی چین سکوت کنیم، سرکوب خواهیم شد. همینطور که مرا به زمین انداختند ما را زمین خواهند زد و سرکوب می کنند. ما نیازمند آزادی بیان هستیم. به صلح و دموکراسی نیازمندیم.»

پو زی کیانگ پیشتر با انتشار مطالبی در رسانه های اجتماعی سیاست های حزب حاکم کمونیستی را نقد کرده بود. از سوی دیگر، او یکی از منتقدین مطرح بی عدالتی نسبت به اقلیت مسلمان نشین چین و اهالی تبت بوده است. او همچنین وکالت قربانیان باز آموزی از طریق اردوگاه های کار اجباری و وکالت آی وی وی هنرمند معترض چینی را بر عهده داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است