علی مطهری: در برابر گروه های فشار باید مقاومت کرد

علی مطهری: در برابر گروه های فشار باید مقاومت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در یک سخنرانی در دانشگاه صنعتی سهند تبریز در آستانه روز دانشجو (۱۶ آذر) به ارزیابی وضعیت کنونی جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: «جنبش دانشجویی به حد زیادی تحلیل رفته است و فضا خیلی راحت و آزاد نیست و رعب و ترس در دانشجویان وجود دارد و باید در جهت تغییر فضا تلاش کرد. این حالت ترس و رعب باید اصلاح شود و بخشی هم مربوط به خود دانشجویان است که باید ملاحظه کاری را کنار بگذارند و فعالتر شوند.»

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به به حوادث سال ۸۸ اشاره کرد واظهار داشت: «به ما می گویند که در رابطه با حادثه سال ۸۸ باید یا اینطرف باشی یا آن طرف و این بر خلاف عملکرد حضرت علی در ماجرای عثمان است چرا که در این نزاع سعی در وساطت داشتند .»

این نماینده منتقد مجلس در ارتباط با ادامه حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی گفت: «طبق قانون اساسی این حصر غیرقانونی است و دادگاه هم باید علنی باشد و متأسفانه اصل بر غیر علنی بودن دادگاهها شده است. درباره شنود هم پیگیری کافی انجام شد و وزارت اطلاعات مسئولیت آن را به عهده گرفت و عامل آن اخراج شد. این برای من کافی بود و به خاطر همین به دادگاه کشیده نشد.»

علی مطهری در بخش پرسش و پاسخ این سخنرانی در پاسخ دانشجویی که از مشکلات قانون اساسی و ضرورت اصلاح آن پرسید اظهار داشت: «مشکل در اجرای قانون اساسی است. در برخی جا ها نیاز به اصلاح آن وجود دارد که این هم کار یک فرد نیست و کار مجلس خبرگان قانون اساسی است.»

آقای مطهری به پرسش های دیگری از جمله درباره انتخابات آینده مجلس، ممنوع تصویر بودن محمد خاتمی و افزایش آزادی عمل گروه های فشار در برهم زدن سخنرانی ها نیز پرداخت. او گفت: «ممنوع تصویری آقای خاتمی کار غیر قانونی است و هیچ مستند قانونی ندارد و پیگیری های ما از قوه قضائیه به جایی نرسیده است و به این گونه دستورات نباید ترتیب اثر داد و باید در مقابل آن ها مقاومت کرد چرا که این کار خلاف قانون است. در برابر گروه های فشار نیز باید مقاومت کرد و با آن ها برخورد کرد.»

پیش از این در اسفندماه سال قبل حدود پنجاه نفر افراد لباس شخصی متعلق به گروه های فشار، به علی مطهری در فرودگاه شیراز حمله کرده و مانع برگزاری سخنرانی او در دانشگاه شیراز شده بودند. او در سخنرانی خود در دانشگاه تبریز ضمن اشاره به آن رویداد و نتیجه ایستادگی دربرابر مهاجمان گفت: « کاری که در شیراز شد، فضای استان فارس را عوض کرد. هرکسی را که دعوت می کردند باید از امام جمعه و سپاه اجازه می گرفتند و در غیر اینصورت اجازه نمی دادند. ما ایستادگی و پیگیری کردیم و اکنون فضای استان کلا تغییر کرده است و استاندار فارس به دلیل کوتاهی هایی که انجام داده بود تغییر کرد.»

این نماینده مجلس در پایان جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه سهند تبریز به بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران طی هفته های اخیر توسط اطلاعات سپاه پرداخت و گفت: «وقتی وزارت اطلاعات داریم نباید اطلاعات سپاه این کار را بکند. اطلاعات سپاه باید در حوزه ی مخالفان مسلح وارد عمل شود. رییس جمهور هم می تواند به عنوان رییس قوه ی مجریه و مجری قانون اساسی، طبق قانون اساسی اخطار هایی را بدهد، خصوصا که به بهانه نفوذ این کار انجام شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود