امام جمعه پاریس: حملات اخیر پیامد سهل انگاری در برابر گسترش سلفی گری و اسلام گرایی افراطی است

امام جمعه پاریس: حملات اخیر پیامد سهل انگاری در برابر گسترش سلفی گری و اسلام گرایی افراطی است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حملات پاریس با نام اسلامی که داعش مدعی آن است باردیگر انگشت اتهامات را بسوی مسلمانان فرانسه نشانه رفته است. مسلمانان در فرانسه یک هشتم جمعیت ۶۵

آگهی

حملات پاریس با نام اسلامی که داعش مدعی آن است باردیگر انگشت اتهامات را بسوی مسلمانان فرانسه نشانه رفته است. مسلمانان در فرانسه یک هشتم جمعیت ۶۵ میلیونی را تشکیل می دهند. تعداد مسلمانان در این کشور بسیار فراتر از کشورهای دیگر اروپایی است.

دلیل ابوبکر، امام جماعت مسجد پاریس و رئیس پیشین «شورای مسلمانان فرانسه» درباره جوانان مسلمانی که به گروه های تروریستی می پیوندند می گوید: “ما با آغوشی باز از آنها استقبال می کردیم. حالا در جاهای مختلف از جمله در برخی مساجد و به رهبری بعضی امامان جماعت، کانون هایی شکل گرفته که محل تجمع افراد افراطی، جهادی، بزهکار، اسلام گرای افراطی و سلفی است. امامان فعال در این مکان ها افراد را آرام آرام به سوی گرایشی غرب ستیزانه و خشونت آمیز هدایت می کنند.”

مسجد پاریس چهارشنبه از مسلمانان پایتخت خواسته بود تا روز جمعه با تجمع در مقابل مسجد بزرگ پاریس مخالفت خود را با حملات تروریستی هفته گذشته اعلام کنند. با این حال این گردهمایی به دلیل نگرانی های امنیتی لغو شده و قرار است مسلمانان پس از نماز جمعه این هفته در تمام مساجد فرانسه برای قربانیان این حملات دعا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نویسنده زن ایرانی‌تبار: اسلام‌گرایان در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند از آزادی‌ ما خوششان نمی‌آید

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند