نویسنده زن ایرانی‌تبار: اسلام‌گرایان در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند از آزادی‌ ما خوششان نمی‌آید

عکس روی جلد آخرین کتاب آبنوس شلمانی و عکسی از یک حامیان داعش
عکس روی جلد آخرین کتاب آبنوس شلمانی و عکسی از یک حامیان داعش Copyright ای پی و انتشارات کتاب
Copyright ای پی و انتشارات کتاب
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آبنوس شلمانی، نویسنده ایرانی‌تبار فرانسوی که اخیرا رمان تازه‌ای از او چاپ شده است می‌گوید: «اسلام‌گرایان به دنبال دروغ گفتن نیستند. راحت در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند که از آزادی ما خوششان نمی آید. آن‌ها می‌گویند که زنان، همجنس‌گرایان، یهودیان و دموکراسی‌های ما را دوست ندارند.»

آگهی

وی اضافه می‌کند که آن‌ها می‌گویند که هیچ چیزی از ما را دوست ندارند و مدعی هستند که مجبورمان می‌کنند تا هزینه آن را بپردازیم.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، این نویسنده و مقاله‌نویس متولد سال ۱۹۷۷ (۱۳۵۵) در ایران، در جدیدترین رمان خود، زندگی دو زن اهل ادب را شرح می‌دهد که همیشه شور و آزادی را انتخاب کرده‌اند، مانند او.

آبنوس شلمانی، کودکی خود را در ایران گذرانده است و می گوید در دوران بعد از انقلاب در حالیکه شش سال بیشتر نداشته مجبور بوده روسری و مقنعه بر سر کند.

آبنوس شلمانی به‌خاطر نوشته‌هایش در رسانه‌هایی مانند «آی‌۲۴»، «لکسپرس» و «ال‌سی‌آی» شناخته شده است. او به شدت از سکولاریسم دفاع می‌کند. او به لوفیگارو می‌گوید: «وقتی در سال ۱۹۸۵ به فرانسه آمدم تصمیم گرفتم که یک نویسنده فرانسوی شوم که این موضوع باعث خنده همه خانواده شد چراکه من حتی یک کلمه فرانسوی نمی‌دانستم.»

وی اضافه می‌کنم: «پس از آن مدونا و ویکتور هوگو را کشف کردم و می‌خواستم همزمان هر دو باشم.»

پدر آبنوس شیمیدان و علاقه‌مند به فیلم و کتاب است. کسی که آبنوس را تشویق کرد تا با کتاب‌های ویکتور هوگو فرانسه یاد بگیرد.

عکس روی جلد آخرین رمان آبنوس شلمانی
عکس روی جلد آخرین رمان آبنوس شلمانیانتشارات گراست

او در رمان آخر خود زندگی دو نویسنده زن را در هم می‌آمیزد: فروغ فرخزاد شاعر ایرانی و ماری دو رنیه، معشوقه پی یر لوئی. دو زنی که همیشه شور و آزادی را انتخاب کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد خواهران روحی آبنوس شلمانی هستند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه لوفیگارو با اشاره به حمله حماس به یهودیان در تاریخ هفت اکتبر ابراز امیدواری می‌کند که برخی متوجه شوند که ذات اسلام‌گرایی یک چیز است؛ چه می‌خواهد در میان روحانیون شیعه ایرانی باشد، چه از طریق اقدامات تروریستی مانند حمله به مجله شارلی ابدو یا باتکلان خود را نشان دهد یا اینکه توسط حماس صورت گیرد.

نخستین کتاب آبنوس شلمانی «خمینی، ساد و من» در سال ۲۰۱۴ منتشر شد که درباره زنان سیاه‌پوشی است که حجاب را تبلیغ می‌کردند. آخرین کتاب رمان او موسوم به «من گناه کرده‌ام، گناهی توام با لذت»  از سوی انتشارات گراست اخیران منتشر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرکل: «تروریسم اسلام گرایانه» مهمترین آزمون پیش روی آلمان است

امام جمعه پاریس: حملات اخیر پیامد سهل انگاری در برابر گسترش سلفی گری و اسلام گرایی افراطی است

حمله سایبری منسوب به اسلام گرایان علیه یک شرکت بزرگ مخابراتی در بریتانیا