آغاز «گردبادِ» دیوید کامرون برای تغییر در اتحادیه اروپا

آغاز «گردبادِ» دیوید کامرون برای تغییر در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در روز نخست مذاکراتِ خود برای جلب حمایت کشورهای اروپایی از تغییرات در اتحادیه اروپا، در پاریس حضور یافت و در کنار

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در روز نخست مذاکراتِ خود برای جلب حمایت کشورهای اروپایی از تغییرات در اتحادیه اروپا، در پاریس حضور یافت و در کنار فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از وضعیت موجودِ روابط این کشور و اتحادیه اروپا ابراز ناخرسندی کرد.

نخست وزیر بریتانیا گفت: «اولویت من آن است که اتحادیه اروپا را بازسازی کنم، آنرا رقابتی تر کنم و نگرانیهای مردم بریتانیا را درباره عضویتمان مطرح کنم. وضعیتِ موجود چندان خوب نیست و من معتقدم که تغییراتی هست که می تواند هم به نفع بریتانیا و هم به نفع اروپا باشد.»

آلمان و فرانسه بر سر طرحی به توافق دست یافته اند که می تواند بدون تغییر دادنِ معاهده های کنونیِ اتحادیه اروپا، همکاری کشورهای حوزه یورو را تقویت کند. این طرح می تواند گروه وزیران دارایی اروپا را یاری کند و ساختارهای خاص حوزه یورو را در پارلمانِ اروپا استحکام بخشد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه پس از سخنان آقای کامرون گفت: «دیوید کامرون پیشنهادهایش را ارائه می دهد و ما آنها را بررسی می کنیم و می بینیم که چطور می توانیم پیش برویم، تا از مردم بریتانیا به شکلی سوال شود که بتوانند بر اساسِ آن انتخابی مناسب انجام بدهند.»

توافق اخیر آلمان و فرانسه می تواند برای دیوید کامرون که ملاقاتهای کلیدی با سرانِ این دو کشور پیش رو دارد از پیش، یک شکست احتمالی به شمار بیایید.

آقای کامرون تلاش می کند تا پیش از همه پرسی که درباره پیوستنِ بریتانیا به اتحادیه اروپا دو سالِ دیگر در این کشور برگزار خواهد شد، مذاکراتِ خود را برای تغییرات عمده در اتحادیه اروپا به سرانجام برساند. سفرهای اروپایی دیوید کامرون برای این مذاکرات «تور گردباد اروپا» نام گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند