نشست مینسک؛ «آخرین فرصت» برای دستیابی به صلح در اوکراین

نشست مینسک؛ «آخرین فرصت» برای دستیابی به صلح در اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تا آخرین لحظه، برگزاری نشست مینسک قطعی نبود اما مقام های کرملین روز چهارشنبه سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به پایتخت بلاروس را تایید کردند

آگهی

تا آخرین لحظه، برگزاری نشست مینسک قطعی نبود اما مقام های کرملین روز چهارشنبه سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به پایتخت بلاروس را تایید کردند.

قرار است آقای پوتین با پترو پوروشنکو و فرانسوا اولاند، روسای جمهوری اوکراین و فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، در اواخر بعدازظهر دیدار کند. هدف از نشست مینسک یافتن راه حلی دیپلماتیک برای پایان جنگ اوکراین است.

پیش از این نشست سرنوشت ساز، مذاکرات نمایندگان کی یف و جدایی طلبان هوادار روسیه ادامه داشت. آنها شب گذشته طرحی برای پایان درگیری های خشونت آمیز اوکراین ارائه کردند.

ولادیسلاو دئینگو، نماینده جمهوری خودخوانده لوهانسک گفت: «طرحی را پیشنهاد کرده ایم که اساس آن مبتنی بر یک رشته تدابیر نظامی و سیاسی است که شاید امکان رسیدن به یک راه حل برای این بحران را فراهم سازد.»

نشست مینسک آخرین فرصت برای برقراری صلح تلقی می شود. منابع دیپلماتیک گفته اند که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز برای اعمال فشار بر روسیه و ترغیب گفتگوی صلح، روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین تماس تلفنی داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروه تماس در نشست مینسک در جستجوی صلح برای شرق اوکراین

یک سال جنگ داخلی در اوکراین؛ آنچه گذشت

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت