سفر آمریکایی‌ها به مکزیک برای خدمات پزشکی؛ کم‌هزینه و امن یا پرمخاطره؟

آمبولانس صلیب سرخ مکزیک
آمبولانس صلیب سرخ مکزیک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفر اتباع آمریکایی به مکزیک با هدف معالجه پزشکی طی روزهای گذشته در پی کشته شدن دو تبعه ایالات متحده در این کشور مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

آگهی

سفر اتباع آمریکایی به مکزیک با هدف معالجه پزشکی طی روزهای گذشته در پی کشته شدن دو تبعه ایالات متحده در این کشور مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. 

این دو شهروند آمریکا برای دریافت خدمات درمانی به همراه دو نفر دیگر به مکزیک رفته بودند. آنها به شهر ماتاموروس که زمانی مقصد گردشگران در فصل بهار محسوب می‌شد رفته بودند. این در حالی است که فضای این شهر تحت تاثیر خشونت‌ها بین باندهای رقیب در زمینه قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است.

گروه چهار نفره از اتباع آمریکایی اندکی پس از ورود به شهر در محل یک تیراندازی مرگبار گرفتار شدند. دو نفر از آنها در جریان تیراندازی‌ها کشته شدند و مردان مسلح دو نفر دیگر را ربودند. آنها در نهایت روز سه‌شنبه از چنگ این مردان مسلح نجات پیدا کردند. 

آنچه بر سر این گروه آمد می‌تواند هشداری برای بسیاری از شهروندان آمریکا باشد که برای دریافت خدمات درمانی به مکزیک سفر می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

چرا گروه چهار نفره از اتباع آمریکایی کشته و ربوده شدند؟

این گروه چهار نفره از شهروندان آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی و از مسیر ایالت تگزاس به ماتاموروس سفر کرده بودند. بنا به گزارش‌ها هدف از این سفر انجام عمل جراحی برای برداشتن چربی‌هاش شکم یکی از اعضای گروه بود. 

خودروی آنها اندکی پس از ورود به شهر در جریان تیراندازی مورد هدف قرار گرفت. پلیس فدرال آمریکا بر این باور است که مردان مسلح هر چهار نفر را از داخل خودرو ربودند. با این حال در یکی از ویدئوهایی که در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده است آنها در حال انتقال به درون یک کامیون دیده می‌شوند. 

یکی از آنها در این ویدئو به وضوح زنده است اما سه نفر دیگر مجروح یا جان‌باخته به نظر می‌رسند. 

مقام‌های مکزیک روز سه‌شنبه تائید کردند که دو نفر از چهار شهروند آمریکا کشته شدند و دو نفر دیگر نجات پیدا کردند و به ایالات متحده بازگشتند. 

ماتاموروس؛ از گردشگری بهاره تا خشونت‌های مرگبار

ماتاموروس در گذشته یکی از مقصدهای مورد علاقه گردشگران آمریکایی در فصل بهار بود. با این حال این وضعیت از زمان قدرت‌گیری باندهای فعال در عرصه قاچاق مواد مخدر و بروز درگیری‌های خشونت‌بار بین آنها تغییر کرده است. 

تخمین زده می‌شود که هزاران نفر از شهروندان مکزیک به دلیل همین درگیری‌ها مفقود شده‌اند. در میان مفقودشدگان شهروندان آمریکایی نیز به چشم می‌خورد. به عنوان مثال سه برادر و خواهر آمریکایی در سال ۲۰۱۴ در این شهر ناپدید شدند و بعدا جسد آنها کشف شد. 

چرا آمریکایی‌ها برای درمان به مکزیک می‌روند؟

هرچند سفرهای تفریحی آمریکایی‌ها به ماتاموروس پیش از این بیشتر شناخته شده بود اما اکنون گروهی از شهروندان ایالات متحده برای صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی به ویژه عمل‌های جراحی زیبایی به مکزیک می‌روند. 

به عنوان مثال هزینه عمل برداشتن چربی‌های شکم در آمریکا بین هفت تا ۹ هزار دلار است. یکی از اعضای گروه چهار نفره برای همین عمل جراحی به مکزیک رفته بود. این در حالی است که هزینه چنین عملی در ماتاموروس تنها ۲۵۰۰ دلار است. 

هزینه عمل کشیدن پوست صورت که در آمریکا محبوبیت زیادی دارد در این کشور حدود ۱۴ هزار دلار است. این در حالی است که چنین عملی را در مکزیک می‌توان با پنج هزار دلار انجام داد. 

شهروندان آمریکا علاوه بر جراحی‌های زیبایی برای عمل‌های دندانپزشکی، درمان سرطان و دریافت دارو با نسخه نیز به مکزیک می‌روند. کانادا، هند و تایلند از دیگر مقصدهای اتباع آمریکا برای دریافت خدمات درمانی هستند. 

از جمله چالش‌های پیش‌روی افرادی که برای خدمات درمانی به مکزیک می‌روند عدم امکان پیگیری امور درمانی پس از بازگشت به آمریکا یا شکایت از پزشک در صورت بروز مشکل است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ربات‌های قابل بلع برای درمان یبوست به کمک انسان می‌آیند

پیام‌هایی برای پس از مرگ؛ اپلیکیشن مکزیکی صدای مُردگان را برای اطرافیان پخش خواهد کرد

بازداشت دادستان کل و ۶۴ پلیس مکزیک به‌اتهام مشارکت در سر به نیست کردن ۴۳ دانشجو