از فضانوردان بپرسید؛ ایستگاه فضایی در مدار ماه

با همکاری ESA - The European Space Agency
از فضانوردان بپرسید؛ ایستگاه فضایی در مدار ماه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فضانوردان آژانس فضایی اروپا با AskSpace # به سوالهای شما درباره فضا پاسخ می‌دهند

آگهی

مجموعه« از فضانوردان بپرسید» بخشی از برنامه فضای یورونیوز است که در آن فضانوردان آژانس فضایی اروپا به سوالات شما پاسخ می‌دهند. شما می‌توانید با AskSpace# سوال‌هایتان را برای ما بفرستید.

در این برنامه یکی از کاربران پرسیده چه بر سر ایستگاه فضایی بین المللی خواهد آمد؟‌ 

​«جنیفر نگو آنه» ز آژانس فضایی اروپا در پاسخ به این سوال می‌گوید: «تازه شروع کرده‌ایم از همه امکانات ایستگاه بین المللی فضایی استفاده کنیم. برای گام بعدی آماده می شویم. می خواهیم ایستگاهی فضایی در مدار ماه داشته باشیم، ایستگاهی که به نام دروازه ای برای رفتن به عمق فضا و یا «سکوی مداری ماه» (Deep Space Gateway) معروف است. تا آن موقع، همچنان برای پژوهش و کارهای علمی از ایستگاه فضایی بین المللی استفاده خواهیم کرد.» 

بیشتر بخوانید: دهکده روی کره ماه چگونه ساخته می شود؟

اکتشافات در فضا با همکاری چند آژانس فضایی ممکن است

 یکی دیگر از کاربران پرسیده آیا امکان دارد روزی فضانوردان اروپایی قدم روی ماه بگذارند؟ 

​​«جنیفر نگو آنه» می‌گوید: «سفر به فضا و تحقیقات فضایی و کاوش در فضا به تلاش بین المللی نیاز دارد. همه آژانس‌ها و سازمان‌های فضایی تلاش می‌کنند که از مدارهای نزدیک به زمین فراتر بروند، یعنی آزمایشگاهی در فواصل دورتر از موقعیت فعلی ایستگاه فضایی بین المللی مستقر کنند. نمی‌دانم برنده این مسابقه کدام آژانس فضایی خواهد بود. گمان می‌کنم در آخر، این کار با همکاری چند آژانس فضایی عمده انجام شود، اما هنوز نمی‌توان گفت ملیت کسی که بر ماه یا مریخ گام خواهد گذاشت چه خواهد بود.»

​به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلب