فضانوردان پاسخ می دهند؛ دهکده روی کره ماه چگونه ساخته می شود؟

فضانوردان پاسخ می دهند؛ دهکده روی کره ماه چگونه ساخته می شود؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ساخت یک پایگاه دائمی روی کره ماه، یکی از اهداف آژانس فضایی اروپاست. فرانک دوینه، فضانورد بلژیکی و سرپرست مرکز فضانوردان آژانس فضایی اروپا درباره ایده ساختن این دهکده توضیح می دهد

آگهی

نیم قرن پیش فضانوردان روس و آمریکایی برای اولین بار پا روی کره ماه گذاشتند. انسان هرگز حضور مداوم روی سطح ماه را تجربه نکرده است. آژانس فضایی اروپا قصد دارد با ساهت دهکده بین المللی روی سطح کره ماه این رویا را تحقق ببخشد. 

فرانک دو وینه فضانورد بلژیکی و رئیس مرکز فضانوردان اروپا در آژانس فضایی اروپا به سوال یکی از کابران در باره ساخت این دهکده به زبان ساده توضیح می دهد. 

بیشتر بخوانیدساخت پایگاه دائمی در کره ماه

او می گوید: «اولین گام برای تحقق ایده سخت دهکده روی ماه کاری است که با همکاران خود در ناسا مربوط به کار آژانس فضایی اروپا برای فضاپیمای اوریون است. با این فضا پیما قادر خواهیم بود به ماه برسیم.»

سفینه فضایی اوریون ناسا هم قرار است قبل از سال ۲۰۲۰ میلادی یک واحد از اجزای ساخت آژانس فضایی اروپا را با خود به مدار ماه ببرد.

آژانس فضایی اروپا برای تحقق این رویا تنها نیست و ایده اصلی این است که ساخت پایگاه روی ماه پروژه ای جهانی است. فرانک دووینه در این باره می گوید: «با همکاران روسی هم کار می کنیم تا ماه نشین بسازیم و روی سطح ماه دنبال آب بگردیم، چون اگر بخواهیم حضورمان روی سطح ماه تداوم پذیر باشد باید دنبال استفاده از منابع روی سطح ماه باشیم. اکسیژن و هیدروژن برای سوخت موشک هم لازم است.»

 فضانوردان اروپایی چه چیزهایی را برای ساخت دهکده روی ماه بررسی می کنند؟

فضانوردان اروپایی در مرکز فضانوردان اروپا جوانب محتلف ساخت دهکده روی ماه بررسی می کنند. رییس این مرکز می گوید: «اینجا در مرکز فضانوردی اروپا مفاهیم عملیِ چنین پایگاهی مثلا «دهکده های روی ماه» را بررسی می کنیم. چطور باید در چنین جایی سرپناه ساخت؟ نمی شود همه مواد را از زمین آورد و نیاز به منابع تازه داریم. آیا می شوید از رگولیت ماه، یعنی شنی که سطح ماه را پوشانده است برای ساخت و ساز استفاده کرد؟ رابطه متقابل بین انسان و روبات در عمل چه شکلی پیدا می کند؟ چطور باید سیستمهای پشتیبانی از حیات را بسازیم؟ چطور روی سطح ماه می توانیم غذا تولید کنیم؟ اینها چیزهایی است که اینجا در مرکز فضانوردی اروپا تحت عنوان کشتی فضایی مشغول بررسیشان هستیم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

 پرسشهایتان را از طریق  #AskSpace  برای ما بفرستید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقیق روی تغییرات بدن فضانورد چه فایده ای برای ما روی زمین دارد؟

گوگل جایزه ۳۰ میلیون دلاری ساخت ربات ماه‌پیما را لغو کرد

فرود «اودیسئوس» روی ماه؛ آمریکا پس از نیم قرن بار دیگر به ماه بازگشت