تصور خودرو سازان از اتومبیل ۱۰۰ سال آینده

تصور خودرو سازان از اتومبیل ۱۰۰ سال آینده
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از دهه سی میلادی، اتومبیل خودران یکی از هدف های طراحان و سازندگان خودرو بوده است.

آگهی

از دهه سی میلادی، اتومبیل خودران یکی از هدف های طراحان و سازندگان خودرو بوده است. پس از پروژه های تحقیقاتی و طراحی بسیار، چالش امروز این صنعت ساختن اتومبیل صد در صد خودران است. در نمایشگاه گروه «ب ام و رولزرویس و مینی» نمادی از خودروهای تصوری آینده و یا تصور خودروسازان از اتومبیل ۱۰۰ سال آینده عرضه شده است. این خودروهای آینده با کاربست اصول اصلی طراحی هر خودرو و ترکیب آن با ایده های بسیار پیشرفته فنی طراحی شده اند.

یکی از اعضای هیت مدیره ب ام و مینی و رولزرویس می گوید: «هدف ما نه تنها نشان دادن برش هایی از آینده است بلکه اتومبیل هایی را طراحی کردیم که همه عناصر مهم برای آینده در آن بکار رفته است.»

در «مینی ویژن نکست» مینی بسیاری از خصوصیات همیشگی و آشنا برای علاقمندان خود را حفظ کرده ولی مجموعه ای از خصوصیات هوشمند نیز به آن افزوده شده است. اتومبیل برنامه و تقویم راننده را می داند و نور و رنگ فضای داخلی آن بر اساس روحیه او قابل تنظیم است.

رولزرویس خودروی تازه به نام «خودروی نهایی» را معرفی کرد. این خودرو نماد یا تصوری از رولزرویس در ۲۵ سال آینده است. هوش مصنوعی از مولفه های اصلی این خودروی لوکس و گرانقیمت است که نیازی به راننده ندارد و با سامانه دیجیتال هدایت می شود. جایلز تایلور، مدیر طراحی رولزرویس می گوید : «رولزرویس به بزرگی، صلابت و از طرفی آرامش و بهشت مصالح نفیس و گران مانند ابریشم و یا چوب آبنوس زیبا شهرت دارد. این ویژگی در خودروی آینده بدون کم و کسر گنجانده شده است. اما آنچه که ما به این فهرست یا بهتر بگوییم تلاش برای طراحی آینده اضافه می کنیم تلفیق دیجیتال است. ما با هوش مصنوعی شروع کرده ایم، مهمترین نکته این خودرویی که در اینجا می بینید خودکار و خودکفا بودن است. اتومبیل خودران است و شوفر که با رولز رویس تداعی شده است سرانجام بازنشسته می شود.»

خودروهای ب ام و، مینی و رولزرویس آینده از ۱۸ تا ۲۶ ژوئن (۲۹ خرداد تا ۶ تیر) در نمایشگاه «راند هاوس» لندن در نمایش هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات