Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

عالی‌ترین دادگاه اتحادیه اروپا مجارستان را تا زمان رعایت قوانین پناهدگی اتحادیه روزانه یک میلیون یورو جریمه کرد

نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان موضع سختگیرانه ای را در مورد سیاست مهاجرت اتخاذ کرده است.
نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان موضع سختگیرانه ای را در مورد سیاست مهاجرت اتخاذ کرده است. Copyright Omar Havana/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
Copyright Omar Havana/Copyright 2024 The AP. All rights reserved
نگارش از Jorge Liboreiroیورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه ۱۳ ژوئن با صدور حکمی مجارستان را به دلیل «عدم انجام تعهدات و نقض قوانین اتحادیه اروپا» در خصوص پناهجویان به پرداخت ۲۰۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

آگهی

علاوه بر این، بوداپست که پیشتر از اجرای حکم این دادگاه در سال ۲۰۲۰ امتناع کرده بود باید تا زمان رعایت قوانین اتحادیه اروپا روزانه یک میلیون یورو جریمه بپردازد، مبلغی که به طور خودکار از سهم مجارستان از بودجه این اتحادیه کم می‌شود.

پیش از این اتحادیه اروپا بخشی از سهم مجارستان از بودجه این اتحادیه را به دلیل عدم رعایت حقوق بشر و نقض آزادی‌های مدنی در این کشور که در واقع ناقض قوانین اتحادیه اروپا بوده‌اند، مسدود کرده بود.

بر اساس رأی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مجارستان متهم است که قوانین پناهندگی این اتحادیه را به طور سیستماتیک نادیده می‌گیرد.

حکم روز پنج‌شنبه دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در پی حکم این دادگاه در دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده است. دادگاه در آن حکم با متهم کردن مجارستان به عدم رعایت قوانین مهاجرتی و پناهندگی اتحادیه اروپا، به این کشور دستور داد تا سیاست خود را تغییر دهد.

از آنجا که مجارستان این حکم را نادیده گرفت، کمیسیون اروپا اقدام قانونی جدیدی را آغاز کرد که منجر به قضاوت روز پنج‌شنبه شد.

قضات دادگاه پس از رسیدگی به این شکایت اعلام کردند که مجارستان با نادیده گرفتن اصل «همکاری»، «عمداً» از اجرای قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا شانه خالی کرده است.

آن‌ها این شیوه رفتاری مجارستان را یک «تهدید جدی» برای وحدت قوانین اتحادیه اروپا دانسته‌اند. قضات همچنین گفته‌اند که اقدام بوداپست در اخراج پناهجویان باعث فشار بیشتر بر کشورهای همسایه مجارستان می‌شود که باید این موضوع را مدیریت کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در پی صدور حکم دیوان دادگستری اروپا، آن را «ظالمانه و غیرقابل قبول» دانست. او گفت: «به نظر می‌رسد مهاجران غیرقانونی برای بوروکرات‌های بروکسل مهم‌تر از شهروندان اروپایی هستند.»

در همین زمینه، کمیسیون اروپا از اجرای حکم دیوان داگستری اروپا از امروز پنج‌شنبه خبر داد.

اوربان از زمان به قدرت رسیدن در مجارستان با اتخاذ موضع سختگیرانه‌ای در قبال مهاجران و پناهجویان، به تنش‌ها میان این کشور و اتحادیه اروپا دامن زده است.

در ماه گذشته میلادی، بوداپست به قانون جدید مهاجرتی و پناهندگی اتحادیه اروپا رأی منفی داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق تازه ناتو و مجارستان: ویکتور اوربان دیگر طرح کمک‌های ائتلاف به اوکراین را وتو نمی‌کند

اوربانِ مجارستان با پیروزی در انتخابات اتحادیه اروپا: مهاجرت، سوروس و بروکسل تمام شد

پارسال پوتین امسال اوربان؛ مدال قصاب بالکان بر گردن نخست‌وزیر مجارستان