ائتلاف اکثریت در مجلس اروپا اخراج حزب حاکم مجارستان را بررسی میکند

ائتلاف اکثریت در مجلس اروپا اخراج حزب حاکم مجارستان را بررسی میکند
Copyright REUTERS/Bernadett Szabo
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سران ائتلاف بزرگ راست میانه در مجلس اروپا روز چارشنبه ۲۰ مارس گرد هم می آیند تا درباره ادامه عضویت حزب حاکم مجارستان در این فراکسیون تصمیم بگیرند.

آگهی

فیدز، حزب حاکم مجارستان به رهبری ویکتور اوربان اعلام کرد در صورت تعلیق عضویت در حزب مردم اروپا، این گروه راست میانه پارلمان اروپا را ترک خواهد کرد. 

سران ائتلاف بزرگ راست میانه در مجلس اروپا روز چارشنبه ۲۰ مارس گرد هم می‌آیند تا درباره ادامه عضویت حزب حاکم مجارستان در این فراکسیون تصمیم بگیرند.

حزب «مردم اروپا» با اتحادی از احزاب راست میانه و احزاب لیبرال محافظه‌کار، اکثریت مجلس اروپا را با ۲۱۷ کرسی از مجموع ۷۰۵ کرسی در دست دارد.

سیاست‌های عوام‌گرایانه و ضدمهاجرتی حزب حاکم فیدتز در مجارستان با انتقاد حزب «مردم اروپا» روبرو بوده و شماری از اعضای این حزب خواستار اخراج «فیدز» از این فراکسیون هستند.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر، رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان و جانشین بعدی آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور، با پشتیبانی از گزینه تعلیق این حزب به خبرگزاری رویترز گفت: «تا زمانی که حزب فیدتز اعتماد اعضا را مجدد به طور کامل به دست نیاورد نمی‌تواند یک عضو نرمال محسوب شود.»

بیشتر بخوانید:

کنت راث، مدیر اجرایی سازمان دیدبان حقوق بشر، خواستار اخراج حزب حاکم مجارستان شده و گفته است امروز روزی است که حزب مردم اروپا با تصمیم خود نشان میدهد که طرف قدرت به هر قیمت است یا به اصول دموکراتیک خود وفادار خواهد ماند؟

در ماه‌های گذشته، مساله مهاجرت، تعطیلی بنیاد سوروس، مقابله با آرای دیوان عالی کشور و تغییر قانون مطبوعات، از جمله چالش‌ها میان دولت راست‌گرای ویکتور اوربان و اتحادیه‌ اروپا بوده است.

آقای اوربان پیشتر ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، را «عروسک خیمه شب بازی» جرج سوروس میلیاردر آمریکایی خوانده بود که می‌خواهد مهاجران را بدون کنترل به مجارستان سرازیر کند.

نخست وزیر مجارستان مدتی بعد از لحن تهاجمی خود عذرخواهی کرد، اما سران حزب مردم اروپا می گویند این کافی نیست.

آقای یونکر نیز روز چهارشنبه در مصاحبه با رادیو آلمان گفت به حزب مردم اروپا توصیه کرده است حزب فیدتز را از ائتلاف اخراج کنند.

ویکتور اوربان، علاوه بر برخورداری از حمایت رسمی لهستان و ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی تحت حاکمیت «راست‌گرایان»، از پشتیبانی گسترده احزاب ساختارستیز و مهاجرهراس اروپایی نظیر وحدت ملی (جبهه ملی سابق) فرانسه و آلترناتیو برای آلمان برخوردار است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد مجدد اوربان از سیاست های اتحادیه اروپا

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟