گفتگوی اختصاصی با مسئول مذاکرات محرمانه اتحادیه اروپا با کره شمالی

گفتگوی اختصاصی با مسئول مذاکرات محرمانه اتحادیه اروپا با کره شمالی
Copyright 
نگارش از نیما قدکپورAMIRBEHNAM MASOUMI
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بروکسل یورونیوز با نیرژ دوا، نماینده حزب محافظه کار بریتانیا و مسئول ارشد مذاکرات سه سال اخیر اتحادیه اروپا و مقامات کره شمالی دیدار و گفتگو کرد.

آگهی

در حالی که رهبر کره شمالی در چین در حال مذاکره است یورونیوز در بروکسل موفق شد با نیرژ دوا، نماینده پارلمان اروپا و مسئول مذاکرات با کره شمالی گفتگو کند. هفته گذشته این نماینده حزب محافظه کار بریتانیا اعلام کرد که در طول سه سال گذشته هیاتی به رهبری او نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات سری با کره شمالی بودند.

از او پرسیدیم اروپا در این مذاکرات بدنبال چیست؟

او می گوید در سال های اخیر پانزده بار با مقامات کره شمالی به همان اندازه که مقامات کره جنوبی دیدار کرده اند چرا که کره شمالی در ۶۴ سال اخیر یعنی درست پس از پایان جنگ بین دو کره، بارها درخواست صلح را با جهانیان مطرح کرده است. به گفته او کره شمالی در شش دهه اخیر خواستار قرارومداری برای صلح شده اما هیچگاه پاسخی مناسب دریافت نکرده است و این کشور از روز اول فناوری هسته ای نداشته است.

نیرژ دوا درباره سری بودن این گفتگوها تنها احترام به خواست طرفین مذاکرات و امید به پیشرفت مذاکرات صلح در آرامش عنوان می کند. یورونیوز درباره ادامه مذاکرات با مقامات کره شمالی از سوی اتحادیه اروپا خبر می گیرد. نیرژ دوا می گوید: «ما همچنان مذاکرات مان را ادامه خواهیم داد و بزودی به کره شمالی خواهم رفت.» وی معتقد است که اروپا بجای نقش میانجی بیشتر نقش حمایت کننده مذاکرات صلح را خواهد داشت. به گفته نیرژ دوا «اتحادیه اروپا تاسیس شد تا در جهان صلح برقرار شود و دیگر جنگی نباشد، این جا در پارلمان اروپا ما فن تعامل و تفاهم را به جهان ارسال می کنیم.»

نیرژ دوا به یورونیوز گفت که در طول این سال‌ها آنها سعی داشته اند بدون هیچ پیش شرطی با مقامات کره شمالی مذاکره کنند و آنها را به پای میز مذاکره با جامعه جهانی بکشانند.

خبرنگار • نیما قدکپور

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: آمریکا فعالیت نظامی در شبه جزیره کره را فورا متوقف کند

آمریکا: فشار جهانی گسترده کره شمالی را به سمت ما کشاند

شرایط سخت کاخ سفید برای دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی