پارلمان اروپا خط قرمزهایش را برای مذاکرات برکسیت تعیین کرد

پارلمان اروپا خط قرمزهایش را برای مذاکرات برکسیت تعیین کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لندن باید هزینه جدایی از اتحادیه اروپا را - که حدود ۶۰ میلیارد یورو برآورد می شود را- بپردازد.

آگهی

نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه با تصویب لایحه ای خط قرمزهای خود را برای مذاکرات برکسیت تعیین کردند. یکی از این خط قرمزها مسائل مالی است. لندن باید هزینه جدایی خود از اتحادیه اروپا را بپردازد، هزینه ای که گفته می شود حدود ۶۰ میلیارد یوروست.

گی ور هوفشتات، نماینده پارلمان اروپا در مذاکرات برکسیت در این زمینه گفت: «باید تمام تعهدات را مورد نظر قرار داد. باید به تمامی بدهی ها و حتی بدهی های غیرقابل پیشبینی توجه شود. اگر این کارهای را انجام دهیم و درباره ساختار کلی به توافق برسیم کار خیلی آسان می شود. می توانیم بر اساس ساختار کلی اعداد و ارقام را بدست آوریم. به همین دلیل هم در لایحه مبلغی عنوان نشده و تنها به ساختار حل اختلافات مالی پرداخته شده است.»

نایجل فاراژ، نماینده بریتانیایی پارلمان اروپا و از پرچمداران خروج کشورش از اتحادیه اروپا در این باره اظهار داشت: «اینها گانگستر هستند، گانگستر! می خواهند ۶۰ میلیارد یورو بگیرند. اگر این مبلغ را نپردازیم با ما گفتگو نمی کنند. معلوم نیست این مبلغ از کجا آمده است. این کار بر اساس پیمان نیست. ما بر اساس ماده ۵۰ خواهان آغاز مذاکرات شدیم و پس از ۲ سال هم دیگر بدهی نخواهیم داشت.»

با توجه به اختلافات دو طرف، به نظر می رسد مذاکرات برکسیت سخت و دشوار باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مناقشه دو کشور اروپایی بر سر کنترل جبل الطارق

بریتانیا بدنبال تقویت روابط خود با کشورهای پیشرفته و قدرتهای نوظهور اقتصادی

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است