یک سال از حملات مرگبار بروکسل گذشت

یک سال از حملات مرگبار بروکسل گذشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکسال پیش یعنی ۲۲ مارس ۲۰۱۶ برابر با سوم فروردین ۱۳۹۵ مرگبارترین اقدام تروریستی تاریخ بلژیک رقم خورد، جایی که طی سه انفجار در پایتخت دستکم ۳۲ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح…

آگهی

یکسال پیش یعنی ۲۲ مارس ۲۰۱۶ برابر با سوم فروردین ۱۳۹۵ مرگبارترین اقدام تروریستی تاریخ بلژیک رقم خورد، جایی که طی سه انفجار در پایتخت دستکم ۳۲ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح شدند.

داعش مسئولیت این حملات که در فرودگاه بین المللی بروکسل و یکی از ایستگاههای متروی این شهر اتفاق افتاد را برعهده گرفت.

در آستانه سالگرد حملات مرگبار بروکسل به سراغ جف ورسل، یکی از شاهدان عینی انفجارهای فرودگاه رفته ایم. او می گوید: «هرج و مرج بر فضا حاکم شده بود درست مثل یک منطقه جنگی. مردمی را که در اطرافم بودند به خوبی به یاد دارم. بعضی ها آرام و ساکت بودند و بعضی ها هم ترسیده بودند. ماجراهای زیادی در یک فاصله زمانی کوتاه اتفاق افتادند و بخاطر دارم که اولین واکنش من این بود که با خودم گفتم در این شرایط به چه کسی می توانم کمک کنم.»

جف ورسل، مالک یک آبجوسازی در بروکسل، سال گذشته و در زمان وقوع دو حمله تروریستی در فرودگاه بین المللی بروکسل حاضر بود. درست چند لحظه پیش از نخستین انفجار او از صف انتظار پذیرش مسافر خارج شد تا تلفن بزند. مسافر جلویی جف در این حمله جان خود را از دست داد و نفر کناری هم به شدت مجروح شد.

او درباره آن لحظات می گوید: «هر روز به این موضوع فکر می کنم. این مسئله ذهن مرا رها نمی کند. مسیر زندگی من تحت تاثیر این حادثه کاملا عوض شده است. نیمه های شب از خواب می پرم و لاجرم به آن لحظه فکر می کنم. سالگرد این حملات است و طبیعتا به این بهانه توجه رسانه ها به آن دو چندان شده است ولی برای من مطمئنا تا پایان عمر باقی خواهد ماند.»

بارت میگوم یکی از قربانیان این حملات بود. این آمریکایی ۲۱ ساله در آن روز برای دیدن دوست دخترش عازم آمریکا بود. امیلی ازینمان، که از طریق اسکایب با او گفتگو کرده ایم می گوید برای مطمئن شدن از مرگ دوست پسرش تا آزمایش دی ان ای هم پیش رفته است.

او بیشتر توضیح می دهد: «ما برای ازدواج برنامه داشتیم می خواستیم با هم در یک خانه زندگی کنیم. اغلب درباره آینده مشترکمان صحبت می کردیم. وقتی به عکس هایمان نگاه می کنم اصلا نمی دانم چه کسانی بودیم، من دیگر آن دختر توی عکس نیستم برای اینکه بمب گذار عشقم را از من گرفت…زندگی من مثل یک لوستر بود و او با این کارش آنرا تکه تکه کرد و من باید می نشستم و تمام این تکه ها را جمع می کردم و این تقریبا غیرممکن بود. زندگی دوباره من، مملو از درد و رنج و روزهای تنهایی است. بعضی وقتها باورم نمی شود که یکسال از این ماجرا گذشته. حس می کنم یک عمر است که بارت دیگر با من نیست.»

دامون امبلینگ، خبرنگار اعزامی یورونیوز به بروکسل در پایان گزارش ارسالی خود می گوید: «در جریان این سه حمله در فرودگاه و ایستگاه مترو ۳۲ نفر کشته شدند و بیش از ۳۰۰ نفر هم زخمی. اتفاق سال گذشته هنوزهم برای خیلی ها روشن نیست. برای برخی دیگر هم تبدیل شده به یک مسئله پیچیده؛ نبردی در راهروهای بیمه برای دریافت خسارت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم سالگرد حملات بروکسل برگزار می شود

اخبار بروکسل؛ از سالگرد حملات تروریستی بروکسل تا مذاکرات اتحادیه اروپا و ژاپن

اتحادیه اروپا تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال می‌کند