«حقوق بشردوستانه بین المللی آشکارا در سوریه نقض می شود»

«حقوق بشردوستانه بین المللی آشکارا در سوریه نقض می شود»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جیمز فرینی، گزارشگر یورونیوز در بروکسل نظر فیلیپو گراندی، نماینده ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد را در زمینه بحران پناهجویان جویا شده

آگهی

جیمز فرینی، گزارشگر یورونیوز در بروکسل نظر فیلیپو گراندی، نماینده ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد را در زمینه بحران پناهجویان جویا شده است.

یورونیوز: عملکرد اروپا را در مواجه با این بحران چگونه ارزیابی می کنید. چه نمره ای به اروپا می دهید؟

فیلیپو گراندی: حقوق بشردوستانه بین المللی آشکارا در سوریه نقض می شود و طرفداران گروههای مختلف هیچ اقدام ملموسی برای توقف آن انجام نمی دهند. کمک رسانی به آدمهای محتاج سخت تر شده و تعداد پناهجویان هم در کشورهای اطراف رشد چشمگیری داشته است. این پناهجویان از امکانات اولیه برخوردار نیستند. دلایل زیادی موجب شده تا پناهجویان به اروپا بیایند ولی دلیل اصلی مواردی است که ذکر کردم. وقتی هم به اروپا می آیند مشکلات بیشتری پیش می آید.

یورونیوز: اروپا تصمیم گرفته که کنترل مرزهایش را افزایش دهد. آیا این سیاست خوبی است؟

فیلیپو گراندی: اگر کنترل به معنای ایجاد نظم در مرزها و سازماندهی پناهجویان است، اقدامی است که پیش تر باید انجام می گرفت. به نظرم نباید کنترل مرزهای داخلی افزایش یابد. این اقدام تنها باعث تغییر مسیر پناهجویان می شود و یافتن راه حل را دشوارتر می کند.

یورونیوز: چرا در اروپا دیدگاههای متفاوتی در زمینه بحران پناهجویان وجود دارد؟

فیلیپو گراندی: اتحادیه اروپا بسرعت گسترش یافته است. در واقع برخی از روشها باید اصلاح شود. یکی از مسائل حفظ اتحاد و همبستگی اعضا در مواجه با بحران پناهجویان و مهاجران است. مقررات و قوانین خوبی داریم، ولی در اجرا با مشکلاتی روبرو هستیم. در شرایط کم سابقه کنونی هم وضعیت حادتر شده است.

یورونیوز: برخی می گویند که اروپا نمی تواند از این تعداد پناهجو پذیرایی کند. پاسخ شما چیست؟ از سوی دیگر هم با اوجگیری احزاب پوپولیست در کشورهای مختلف از جمله فرانسه و هلند روبرو هستیم.

فیلیپو گراندی: اروپا باید ارزشهای اساسی و بنیادی خود را به یاد آورد و به آنها وفادار بماند. بارها شنیدم که می گویند ورود مهاجران ارزشهای ما را به خطر می اندازد. به نظرم عدم اتحاد موجب از بین رفتن ارزشهای می شود. اگر این افراد کار خلافی انجام دهد باید مانند بقیه شهروندان مطابق قانون با آنها برخورد شود. همه پناهجویان مثل هم نیستند. این افراد از وحشت، مرگ و جنگ فرار کرده اند. به همین دلیل هم به عنوان پناهنده شناخته می شوند. اروپا باید سنت پذیرایی از پناهنده ها را حفظ و آن را بخوبی اجرا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟